diumenge, 26 de març del 2017

GR-92
-camí per l'interior-

GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú

Aquesta és una informació totalment personal i que no pretén ser una guia a seguir per part de qui pugui llegir aquests comentaris

Sitges és una vila situada a la comarca del Garraf, dins de la província de Barcelona; la vila podria ser la ciutat que apareix en texts de clàssics romans i grecs situada entre les antigues Tarraco i Barcino, coneguda com a Blanca Subur; actualment la seva economia principal es base en la restauració, turisme i cultura; en nom de la vila podria venir del topònim "sitja", que és un recipient excavat a la terra, que antigament s'utilitzava per emmagatzemat blat, ordi i civada.

Des de Barcelona, hi ha varies opcions: 1) des de la Ronda Litoral B-10 en direcció a Tarragona-Lleida i Aeroport fins a la sortida 19 per continuar per la C-32 fins a Castelldefels i dues opcions, 1a) sortida 42 i continuar per la C-31 per les Costes del Garraf fins a Sitges ó 1b) continuar per la C-32 autopista Pau Casals fins a Sitges; 2) des de la Ronda de Dalt fins a trobar la C-32 i continuar fins a Castelldefels i seguir les mateixes indicacions anteriors; altres opcions consultar
Des de Tarragona, sortida per la A-7 i continuar per l'autovia del Mediterrani i N-340 fins a l'alçada de El Vendrell i dues opcions, 1a) seguir per la C-31 en direcció a Calafell, Vilanova i la Geltrú i Sitges ó 1b) abans d'arribar a El Vendrell continuar per la C-32 autopista Pau Casals fins a Sitges
En tren també és una molt bona opció per arribar fins a Sitges i posteriorment, un cop finalitzada la caminada a Vilanova i la Geltrú, hi ha aquesta mateixa opció per a retornar a casa.

TIPUS DE RUTA: Ruta de Senderisme Lineal
DIFICULTAT DEL RECORREGUT: Moderadament baix. No te cap dificultat més enllà de la distància que cal recorre
DURACIÓ DEL RECORREGUT: 4 hores i 16 minuts en total (3 hores i 14 minuts en moviment + 1 hora i 2 minuts aturat); 5,3 Km/h en moviment
RECOMANACIONS: Abans de començar la caminada, tenir clar quina mena de ruta és farà i que s'ajusti al nostra nivell i no sobreestimar les nostres capacitats; aquesta ruta és fàcil però cal tenir-ne alguna referència i com estem físicament per a dur-la a terme; assegurar-se de portar el material imprescindible i necessari per a realitzar la ruta i si pot ser un mapa, una brúixola i un GPS amb el track marcat que ens facilitarà el recorregut; menjar i aigua en quantitat suficient; protector solar i roba per a protegir-nos del sol; el dia abans cal informar-se de la previsió meteorològica; començar la ruta de bon matí, quan la fresca del dia és més agradable i sempre acompanyats de la llum del sol; durant la ruta, cal calcular el temps que puguem estar per a fer-la en la seva totalitat, en funció de les nostres pròpies possibilitats i comptant la resta de les persones que ens poden acompanyar (parades per a descansar, menjar, fer fotos...); no fer la ruta en solitària si es possible; seguir sempre les senyals de la ruta (en aquest cas marques blanques i vermelles); emportar-se les deixalles per a dipositar-les posteriorment on correspongui; portar telèfon i recarrega suficient; deixar dit a familiars i/o amics de la ruta que farem
DESTACATS: Sitges, Sant Pere de Ribes, Castell de Ribes, Vilanova i la Geltrú, masos i masies i llogarets
PUNT DE SORTIDA: Davant de l'església de Sant Bartomeu i Santa Tecla de Sitges
PUNT D'ARRIBADA: Plaça de la Vila de Vilanova i la Geltrú
PUNT MÉS ALT: Camí del Montgròs -Sant Pere de Ribes- (96 metres)
PUNT MÉS BAIX: Carrer Major de Sitges (8 metres)
GPS: https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/sitges-sant-pere-de-ribes-vilanova-i-la-geltru-gr-92-4-16951184

Situats davant de l'església de Sant Bartomeu i Santa Tecla, davant de la costa Mediterrània, anirem en direcció a l'interior dels carrers de Sitges.

Església Sant Bartomeu i Santa Tecla de Sitges - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú
Església de Sant Bartomeu i Santa Tecla
L'església de Sant Bartomeu i Santa Tecla fou inaugura del 19 de Juliol de 1672 i fou bastida en substitució de l'anterior romànica que fou malmesa per les mines i les bombes castellanes el 15 d'Octubre de 1649 en la Guerra del Segadors.

Per un estret carrer, a la paret lateral esquerra de l'església, entrarem a la plaça de l'Ajuntament; passarem per davant de l'edifici de l'Ajuntament de Sitges i seguirem per l'esquerra cap al carrer Major.

Ajuntament de Sitges - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú
Ajuntament de Sitges
Pel carrer Major arribarem fins la plaça del Cap de la Vila i seguirem pel carrer de Sant Francesc; aquest carrer ens portarà fins la plaça de Vilafranca, una gran rotonda de circulació de vehicles; pel pas de vianants continuarem en direcció al pont sota les vies del tren, ara pel passeig de Vilafranca; pel pas de vianants creuarem per sota de les vies del tren i en sortir d'aquest, girarem a la dreta per continuar per l'avinguda de Les Flors (paral·lel a la vies del tren); continuarem per aquesta avinguda fins arribar al carrer Del Sol (gir a l'esquerra); del carrer Del Sol seguirem recta i continuarem per l'avinguda del Camí de la Fita fins arribar a una rotonda; pel pas de vianants creuarem el passeig de Ronda per continuar per la mateixa avinguda del Camí de la Fita; al final de l'avinguda del Camí de la Fita, aquesta fa un lleuger gir a l'esquerra i continuarem pel carrer Pruelles (Camí de Can Bricollé) tot fent un lleuger gir a la dreta i en direcció al polígon comercial Les Pruelles-Mas Alba.

Carrer Pruelles / Camí de Can Bricollé
Pel carrer Pruelles anirem en direcció al pont per sota de l'autopista C-32, anant en compte dons és una via en força volum de vehicles; per aquest tram estarem caminant pel GR-5 que te el seu inici/final a Sitges i continua en direcció cap al Parc Natural del Garraf; en passar per sota del pont i sempre respectant els diferents passos de vianants, arribarem a una rotonda i aquí girarem a l'esquerra per continuar pel carrer dels Drets Humans i en direcció a la sortida del polígon industrial, Casa de la Carretera i la Riera de Jofre.
En aquest punt deixarem de seguir el GR-5.

Rètol informatiu al carrer dels Drets Humans
Per aquest tram del carrer dels Drets Humans hi ha una entrada i sortida a la C-32 pel que hi ha força transit de vehicles, per tant, sempre respectar els passos de vianants; arribarem al final del polígon on veurem un camí, a l'esquerra i paral·lel a l'autopista C-32 (actualment la darrera nau del polígon es ALSTOM).

Camí de la Carretera
Continuarem pel Camí de la Carretera, paral·lel a l'autopista C-32, durant un tram i poc a poc aquest anirà desviant-se cap a la dreta, allunyant-se de l'autopista i del soroll del transit.

Camí de la Carretera - Sitges - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú
Camí de la Carretera entre marges i boscos
Camí de la Carretera prop del Corral d'en Pujol
Passat un gran garrofer, a la dreta del camí i que surt del mig del marge que ens acompanyarà durant part del camí, arribarem al Corral d'en Pujol, també a la dreta. Aquest corral està situat dins del terme municipal de Sant Pere de Ribes.

Corral d'en Pujol - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú
Corral d'en Pujol al costat del Camí de la Carretera
A aquesta alçada del camí es pot veure clarament el poble de Sant Pere de Ribes al fons, proper destí de les nostres passes.

Passat el Corral de seguida arribarem a un llogaret conegut com "Les Casetes d'en Portacreu" (terme municipal de Sant Pere de Ribes).
En arribar-hi veurem un rètol informatiu i el seguirem en direcció a la Mas de la Carretera i a la Riera de Jofre.

Rètol a Les Casetes d'en Portacreu
Davant nostra quedarà una casa i continuarem pel costat dret d'aquesta casa principal en direcció a la Riera (descartar els camins a dreta i esquerra).

Les Casetes d'en Portacreu - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú
Les Casetes d'en Portacreu
El camí, entre marges de pedra seca, ens portarà, després d'uns 200 metres, a fer un suau gir a la dreta i en aquest punt tenim dues possibles opcions:
  1. Continuar per aquest mateix camí fins a arribar a una bifurcació i aquí cal incorporar-se al nou camí en direcció esquerra cap al Mas de la Carretera i Ribes, tot seguint la informació d'un rètol que aquí veurem; (aquest tram de camí està marcat en la ruta del GPS que s'adjunta)
    GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú
  2. En el moment que estem fent el suau gir cap a la dreta, veurem un petit corriol a l'esquerra i que travessa la Riera o Torrent del Fondo Gran del Mas i que s'endinsa, entre la vegetació, en direcció al camí que quedarà sobre nostra (el mateix camí indicat en el punt 1 en direcció al Mas de la Carretera i Ribes); en arribar-hi seguirem per la nostra esquerra; aquest corriol es força irregular i malmès; pel que ens pot estalviar de recorregut es millor i més aconsellable seguir el bon camí i per tant fer la ruta marcada en l'apartat 1.
Corriol
Tant si anem per l'un o per l'altre continuarem en direcció al Mas de la Carretera i Ribes.

GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú

De seguida arribarem a la Casa o Mas de la Carretera, que veurem a la nostra dreta; en acostar-nos-hi veurem dos possibles camins per seguir endavant; el primer, a la dreta, és el que accedeix a la propietat del Mas i l'altre és al mateix camí pel que estarem transitant; així dons, continuarem pel camí que quedarà a la nostra esquerra i que envolta el Mas pel sud i a tocar de les vinyes.

Camí i rètol al pas del Mas de la Carretera
En aquest punt veurem un rètol informatiu i el seguirem en direcció al GR-92-4 (Eix Olivella-Ribes-Vilanova); passat el rètol i davant d'una nova bifurcació, seguirem pel camí de l'esquerra i en direcció a la Riera de Jofre.

En deixar el Mas de la Carretera enrere, de seguida arribarem a una baixada que ens portarà a la Riera de Jofre; la baixada fa un primer gir a l'esquerra i seguidament un gir a la dreta; abans d'entrar a la Riera, veurem un rètol informatiu a la dreta del camí; passat aquest, caldrà travessar la Riera de Jofre, seguint al camí i fent un gir a l'esquerra i continuar per una pujada que ens portarà fins a una nova bifurcació.

Riera de Jofre
En arribar a la nova bifurcació continuarem pel camí que gira cap a la dreta, seguint la senyal del rètol informatiu, que aquí veurem, i en direcció a la Masia de Ca l'Escolà i el GR-92-4.

Davant nostra quedarà la Masia de Ca l'Escolà; la masia te una entrada privada i tancada per una cadena (si no fos així, no entrar-hi sense permís); just al costat hi ha el camí pel que continuarem; aquest es més estret que el camí principal i transita entre dos marges de pedra seca a banda i banda; hi ha una piló de fusta al principi del camí per barrar el pas als vehicles.

Camí davant de Ca l'Escolà
Masia de Ca l'Escolà - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú
Masia de Ca l'Escolà
Aquest camí passa prop de la Masia de Ca l'Escolà, en un curt tram al final del qual, girarem a l'esquerra i allunyant-nos de la Masia.

GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú

Passats uns 300 metres, des de la Masia de Ca l'Escolà, arribarem a una nova bifurcació on novament veurem una rètol informatiu; seguin les indicacions del rètol, continuarem pel camí de l'esquerra en direcció a creuar el pont per sobre de la carretera C-15b i GR-92-4.

Pont sobre carretera C-15b
Una vegada hem creuat el pont, entrarem a la població de Sant Pere de Ribes (comarca del Garraf).

Passat el pont, el camí fa un gir a la dreta i en lleugera baixada i en direcció a un, actualment. descampat; en final de la baixada, girarem a l'esquerra i en direcció al primer carrer de Sant Pere de Ribes.

GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú

En deixar el descampat darrera nostra, entrarem al carrer de Joan Cuadres i Marcer i passarem pel costat de l'Institut Mongròs (a la nostra dreta); en arribar al final d'aquest carrer, cal girar a l'esquerra per continuar pel carrer d'Enric Morera; aquest carrer te una rambla central per la que hi transitarem en un curt tram, dons de seguida passarem cap a la dreta per continuar pel carrer d'Ausiàs March; sense deixar el carrer, aquest ens portarà fins al carrer de Lluís Vives.

Plaça Salvador Espriu
En arribar al carrer Lluís Vives girarem a la dreta; aquest carrer de Lluís Vives te una rambla central o plaça de Salvador Espriu, així que ens hi podem situar i continuar per aquesta fins al seu final; en deixar la plaça continuarem paral·lelament al carrer Sitges fins que arribem a una rotonda; abans d'arribar a la rotonda, creuarem el carrer de Sitges pel pas de vianants; en creuar el pas de vianants seguir per la dreta i de seguida a l'esquerra pel carrer del Carç; seguidament continuarem pel primer carrer a la dreta, carrer Bisbe Guilarà i aquest ens portarà fins la plaça de Catalunya.

Plaça Catalunya de Sant Pere de Ribes - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú
Plaça de Catalunya a Sant Pere de Ribes
De la plaça de Catalunya, continuarem per l'avinguda 11 de Setembre, on veurem, al fons, la silueta de l'església de Sant Pere.

Església de Sant Pere de Ribes - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú
Av. 11 de Setembre i església de Sant Pere
Entrarem a la plaça de l'església, passant pel costat d'un rellotge de sol i just davant de la façana principal de l'església de Sant Pere.

Plaça de l'església de Sant Pere de Ribes - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú
Rellotge de Sol a la plaça de l'església
Església de Sant Pere
L'església nova de Sant Pere fou construïda entre els anys 1902 i 1910; església de grans dimensions i d'arquitectura neogòtica amb elements sincrètics semblants al modernisme; fou inaugurada el 4 de setembre de 1910.

Creuarem la plaça de l'església i anirem en direcció al carrer de l'Ensenyament (façana esquerra de l'església de Sant Pere) i al final d'aquest girarem a l'esquerra pel carrer Nou; seguirem per aquest carrer fins al seu final per entrar al Parc de La Palanca.

Sant Pere de Ribes - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú
Parc de la Palanca (Sant Pau-Font de Can Zidro)
En aquest indret hi ha ubicat un pont que travessa la riera de Ribes; a la vora del pont i situat dins del parc hi ha un rètol informatiu i seguirem la seva direcció cap a creuar el pont i Vilanova i la Geltrú, seguint el GR-92-4; travessarem el pont i un cop a l'altre banda ens situarem al marge esquerra de la carretera BV-2112 o també coneguda com a Camí del Cementiri.

Pont de Ferro de Sant Pere de Ribes - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú
Pont de Ferro creua la Riera de Ribes
Davant nostra queda el Castell de Ribes o també conegut com a Castell de Bell-lloc o Castell de Sota Ribes.

Castell de Ribes
El Castell de Ribes és documentat per primera vegada l'any 990 (s. X). Es troba situat en un petit turó, a les afores de l'actual nucli de Sant Pere de Ribes. Del castell primitiu, actualment només és conserva una torre cilíndrica d'uns 19 metres d'alçada i 7 metres de diàmetre. En aquest indret també s'hi troba situada l'antiga parròquia de Sant Pere.

Travessarem la carretera BV-2112 per un pas de vianants i seguirem la direcció d'un rètol informatiu que veurem, en direcció a Vilanova i la Geltrú (GR-92-4).

Castell de Ribes - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú

Seguint la direcció del GR-92-4 continuarem per un tram de camí enrajolat i en lleugera pujada inicial i que voreja el recinte del Castell de Ribes.

Camí que envolta el recinte del Castell de Ribes
No cal entrar al recinte del Castell de Ribes, però si és vol veure de més a prop alguna de les seves construccions, a mitja pujada del camí enrajolat, veurem una entrada empedrada a l'esquerra i en pujada que ens portarà fins la plaça del Castell de Ribes on són ubicades la Torre i l'antiga parròquia de Sant Pere.
Torre del Castell i parròquia de Sant Pere
Situats novament al camí enrajolat, passarem pel costat del cementiri i anirem vorejant el Castell de Ribes cap a la seva part posterior o de darrera; al camí no te pèrdua, dons anirem transitant entre parets d'edificacions i tàpies altes.
En deixar les edificacions del Castell de Ribes i seguint transitant entre tàpies altes a banda i banda, comença el camí anomenat "camí de Can Zidro".

Camí de Can Zidro a la sortida de Sant Pere de Ribes
Al final del camí entre tàpies i/o marges i on també s'acaba el camí asfaltat i força ben cuidat, arribarem a una bifurcació i en el nostre cas, continuarem cap a l'esquerra.

Bifurcació
Camí de Can Zidró
Seguint pel camí de Can Zidro entrarem a una zona boscosa i més endavant, una vegada la zona boscosa s'hagi acabat, passarem pel costat del Mas de La Masieta, a la dreta del camí.

La Masieta - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú
La Masieta
Passada La Masieta, arribarem a una bifurcació; continuarem per la nostra esquerra, seguint ara per un camí asfaltat.

Bifurcació passada La Masieta
Pel camí asfaltat farem aproximadament uns 600 metres fins a passar pel costat (a la dreta del camí) d'una subestació elèctrica; uns 600 metres més endavant i quan el camí fa una corba suau cap a l'esquerra, veurem una senyal (a la dreta i endinsant-se cap a un bosc); deixarem el camí asfaltat i continuarem pel sender en direcció al bosc.

El camí continua per un sender per un bosc
Travessarem el bosc i el sender ens portarà fins a trobar un nou camí terrós i on veurem un nou rètol informatiu; en aquest punt continuarem per la dreta i en direcció a un Pas inferior per sota de la C-32 i Vilanova i la Geltrú (GR-92-4).

Camí en direcció a Vilanova i la Geltrú
Sense deixar aquest camí i passats uns 400 metres aproximadament, passarem per un túnel sota la C-32.

Pont sota la C-32
Passat el túnel de seguida arribarem a una cruïlla, on trobarem un nou rètol informatiu; davant nostra veurem part de la masia de Can Martí del Mas Roig.

Cruïlla
A la cruïlla seguirem les senyals en direcció a l'urbanització de la Torre del Veguer i a Vilanova i la Geltrú (GR-92-4).
Després de la cruïlla, passarem pel costat de la Masia de Can Martí del Mas Roig (a la nostra dreta).

Can Martí del Mas Roig - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú
Can Martí del Mas Roig
Deixarem Can Martí enrere i més endavant el camí terrós s'acaba, just al pas d'una torre d'electrificació; el camí és asfaltat i en lleugera baixada i ens portarà a passar pel costat de Can Parès, a la nostra dreta.
Continuarem i de seguida veurem, davant nostra, l'urbanització de la Torre del Veguer. A la nostra esquerra, destaca la Torre del Veguer, una masia fortificada que data del 1359,  on actualment és ubicada una bodega de vins del mateix nom.

Mas Torre del Veguer - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú
Mas Torre del Veguer
Entrarem a l'urbanització i continuarem seguint el mur de la Torre del Veguer, pel carrer o Camí Molinant, fins a situar-nos a l'entrada principal del Mas.

Entrada al Mas Torre del Veguer
El Camí Molinant ens portarà, en un tram d'1 Km, fins a la C-15; abans d'arribar-hi, deixarem el tram asfaltat i continuarem per un curt tram paral·lel de camí terrós (en aquest tram no veurem cap marca del GR, per tant, en cas de que ens el passem, arribar fins a la rotonda de la C-15 i un cop aquí, girar a l'esquerra, per la vorera i en direcció a creuar la C-15, per un pas soterrani).

En arribar a la C-15
Pel camí terrós i paral·lelament a uns coberts (a l'esquerra), arribarem a la C-15, on veurem un rètol informatiu i seguirem la seva direcció cap al Torrent de la Pastera, Vilanova i la Geltrú i Castellet.

Girant a l'esquerra pel passatge de la Masia del Notari i seguint les direccions anteriors, anirem a buscar el pas per sota de la C-15.

Pas sota la C-15
Una vegada passat sota la C-15, entrarem al polígon industrial de Masia d'en Barreres I; arribarem a una rotonda o plaça de la Masia del Notari, on creuarem la carretera, pel pas de vianants, per situar-nos davant de la nau industrial de l'empresa Mahle; girarem a la nostra esquerra i seguirem cap a la Masia d'en Frederic (rètol de senyalització); creuarem un nou pas de vianants i ens situarem a l'esquerra del carrer de la Masia del Notari; després del passar el pas de vianants, també creuarem entre dues illes enjardinades i continuarem per la nostra dreta i passarem per darrera de les naus industrials; aquest ens portarà fins a una nova rotonda i continuarem girant cap a l'esquerra, seguint per la vorera del carrer o Camí Ral; passarem pel costat de "l'Associació dels Tres Tombs" a la Masia d'en Frederic.

Continuarem pel Camí Ral i de seguida passarem pel costat de la Masia de Mas Sardet (s. XIX), a l'esquerra del camí.

Mas Sardet - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú

El recorregut pel tram del Camí Ral està actualment asfaltat. Passat Mas Sardet, el camí fa una lleugera i curta baixada i travessarem el torrent d'en La Parellada (actualment no hi ha referència alguna del torrent).
En aquest punt està situada la Masia d'en Cabanyes (s. XVIII), on actualment està ubicat el Centre d'Interpretació del Romanticisme.

Continuarem pel Camí Ral en direcció al Torrent de la Pastera i Vilanova i la Geltrú.

Camí Ral al pas per la Masia d'en Cabanyes
Camí Ral
Pel Camí Ral passarem pel costat de Mas Viada o com és més coneguda, Finca els Toros. Passada aquesta finca el camí fa una lleugera i curta baixada per situar-se al pas del Torrent de la Pastera; en travessar-lo, tenim dues opcions per seguir:

1) Si la intenció es continuar el GR-92 en direcció a Castellet, haurem de seguir el tram d'asfalt en lleugera i curta pujada i seguir les indicacions que veurem en un nou rètol informatiu que hi ha ubicat en aquest indret. Cal seguir per la nostra dreta, tot seguint el camí del Mas de l'Artís, encara asfaltat.

GR-92
A l'esquerra en direcció a Vilanova i la Geltrú
A la dreta en direcció a Castellet
2) Si volen anar cap a Vilanova i la Geltrú, poden anar fins el rètol informatiu i continuar per la nostra esquerra, seguint les indicacions del rètol o be també podem continuar per un camí terrós, a l'esquerra, que hi ha just al past del torrent de la Pastera i sense fer la pujada cap al rètol informatiu. Ambdues són vàlides i s'ajunten uns pocs metres més endavant.

En el track que s'adjunta el recorregut és fent la pujada fins el rètol informatiu i en aquest punt, continuar per l'esquerra, seguint el camí ran del torrent de la Pastera i en direcció a Vilanova i la Geltrú.

GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú

Seguirem en direcció a Vilanova i la Geltrú per un camí terrós, entre cases i horts a la dreta i el torrent de la Pastera a l'esquerra.
Per aquest camí arribarem a una bifurcació, on veurem un nou rètol informatiu i continuarem pel camí de l'esquerra, asfaltat i en direcció al pas inferior de la C-31 i Vilanova i la Geltrú.

Pel camí asfaltat, de seguida ens trobarem davant d'un pas per sota de la C-31 i que travessarem; un cop a l'altre banda, deixarem l'asfalt i continuarem per un camí terrós, a la nostra esquerra i que continua paral·lel al torrent de la Pastera.

GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú

Per aquest camí passarem pel costat de la Torre d'en Garrell, una construcció que data de l'any 1874 i fou construïda durant la Segona Guerra Carlina com a element defensiu de la vila.

Torre d'en Gatell de Vilanova i la Geltrú - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú
Torre d'en Garrell
El camí ens portarà fins a creuar la Via de la Ronda Ibèrica ja dins de Vilanova i la Geltrú; la creuarem per un pas de vianants i continuarem pel carrer que ens queda a l'esquerra, Raval de la Pastera, que continua paral·lel al torrent de la Pastera; aquest carrer ens portarà fins la plaça dels Jardins d'Apol·lo; en aquest punt anirem cap al carrer de la Pastera, però només començar-lo, a la dreta, veurem el carrer de les Premses i continuarem per aquest, tot passant per la plaça de la Diputació, plaça de Pau Casals, continuant pel carrer del Comerç, carrer dels Caputxins, fins a arribar a la plaça de la Vila, punt i final de la ruta.

Plaça de la Vila de Vilanova i la Geltrú - GR-92, Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú