dimecres, 2 d’octubre del 2019

el vendrell a rodonya cami st jaume compostela

EL VENDRELL A RODONYÀ
(Camí de Sant Jaume de Compostela)

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela

El Vendrell és la capital de la comarca del Baix Penedès, dins de la província de Tarragona. Una de les teories sobre el nom de Vendrell planteja que prové del diminutiu "Venerellus", del llatí Venere (Venus).
L'origen històric de la capital del Baix Penedès l'hem de cercar en la conquesta d'aquesta part de la comarca durant el segle X i la cessió de diversos del seus pobles al Monestir de Sant Cugat per a la seva repoblació. El lloc apareix per primera vegada el 1037 en una concòrdia signada per l'abat, on s'esmenta el rec que hi ha davant del Venrel.
La proximitat del Camí Ral (la traça de la Via Augusta que seguia direcció a Tarragona) va afavorir el seu desenvolupament com a nucli de població.
El Vendrell ha tingut dos il·lustres vilatans com varem ser En Pau Casals i Delilló i En Àngel Guimerà i Jorge.

Des de Barcelona, en direcció a Tarragona per l'autopista AP-7 E-15 fins arribar a la sortida 31; seguidament agafar la carretera N-340 en direcció a El Vendrell.
També en direcció a Tarragona sortir per la Diagonal B-23 i a l'alçada de Molins de Rei agafar la carretera N-340 en direcció a Vilafranca del Penedès i fins a El Vendrell.
Des de Tarragona, en direcció a Barcelona per l'autopista AP-7 E-15 fins arribar a la sortida 31; seguidament agafar la carretera N-340 en direcció a El Vendrell.
També en direcció a Barcelona per la carretera N-340 fins a El Vendrell.
Ambdós casos hi ha la possibilitat de fer el trajecte en tren, fins a l'estació de El Vendrell o Sant Vicenç de Calders.

TIPUS DE RUTA: Ruta de senderisme lineal
DIFICULTAT DE LA RUTA: Fàcil
DISTÀNCIA RECORREGUDA: 20,08 Km
DURACIÓ DEL RECORREGUT: 5 hores i 16 minuts en total (4 hores i 16 minuts en moviment + 1 hora aturat); 4,8 Km/h en moviment
RECOMANACIONS: Abans de començar la ruta, tenir la clar ruta que es farà i que s'ajusti al vostre nivell i no sobreestimar les vostres capacitats; no hi ha cap desnivell gaire destacat i tot el camí és força fàcil i còmode. Assegurar-se de portar el material i avituallament necessari per a realitzar la ruta; un mapa de la zona, una brúixola i també si és possible una GPS amb les dades de la ruta. Menjar i aigua en força quantitat, tot i que passarem per llocs on podrem trobar-ne. Protector solar que ens haurem de posar abans de començar la ruta i vaires vegades durant la ruta, dons la radiació solar és alta. Cal informar-se de la previsió meteorològica. Cal emportar-se les deixalles per a dipositar-les després on correspongui. No fer la ruta en solitari, si és possible i en tot cas deixar dir a familiars i/o amics quina ruta és farà i els llocs de pas.
DESTACATS: Façana de l'Ajuntament de El Vendrell, Església de Sant Salvador de El Vendrell, la Serra Pedregosa, l'Església de Sant Bartomeu d'Albinyana, l'Ermita de Sant Antoni de Pàdua a Albinyana, Masarbonès, l'Església de Sant Ramón de Masllorenç, l'Església de Sant Joan de Rodonyà
PUNT DE SORTIDA: Plaça Vella de El Vendrell, davant de l'Ajuntament i de l'Església de Sant Salvador
PUNT D'ARRIBADA: Plaça Major de Rodonyà davant de l'antic Castell
PUNT MÉS ALT: Al Camí de Valls, a la divisió natural entre els termes municipals d'Albinyana i de Bonastre (el lloc es troba per sobre del Clot del Bou) - (375 metres)
PUNT MÉS BAIX: Abans de passar sobre el pont de França a El Vendrell (30 metres)

Situats a la Plaça Vella de El Vendrell i davant de la façana principal de l'Església de Sant Salvador i de l'edifici de l'Ajuntament, començarem la ruta en direcció a una estàtua de bronze, on un avi, tot assenyalant cap el cap damunt del campanar de l'església, on és ubicat l'Àngel Tobíes, explica alguna cosa a la seva neta, que popularment és anomenada Anna, com la patrona de El Vendrell.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, plaça Vella del Vendrell, façana de l'ajuntament, façana i campanar de l'església de Sant Salvador

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, estàtua de bronze a la plaça Vella del Vendrell

Deixarem la plaça Vella i continuarem pel carrer Major; al accedir al carrer Major veurem la primera marca groga pintada al terra, senyal a seguir per tots aquells que fan el Camí de Sant Jaume de Compostela.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, flexta groga del Camí de Santiago

Per aquest carrer passarem pel costat de la Biblioteca Publica (a la dreta) i el Museu Apel·les Fenosa (a l'esquerra) i deixarem aquest carrer tot passant per sota d'una volta i/o antiga porta o portal.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, carrer Major de El Vendrell i Portal del Pardo
Portal del Pardo
En època medieval El Vendrell era un vila emmurallada. La muralla tenia cinc portal, dels quals només se'n conserva el que s'obria al camí de Sant Vicenç de Calders, conegut com Portal del Pardo. Està ubicat en un casal senyorial documentada des de 1518. A la clau de volta hi ha l'escut de la poderosa família dels Nin. Va se en Lluís Nin qui va encarregar la reforma renaixentista de la casa, l'any 1527. La sala que hi ha damunt el portal es denominada "la cambra dels patrons", ja que s'hi hostatjaven els capitals dels vaixells que feien escala al municipi. L'edifici és un magnífic casal renaixentista, amb una galeria a base d'arcs carpanells lobulats i diversos finestrells amb entaulament, bellament esculpits. Una part de la façana està embellida amb esgrafiats del segle XVIII, força deteriorats.

Continuarem pel carrer de les Quatrefonts que ens portarà fins al Pont de França (s. XIX), que creua sobre la Riera de La Bisbal; continuarem pel carrer de les Roquetes, un llarg carrer, paral·lel al Torrent del Cullerer, que veurem a la nostra dreta, que ens acompanyarà en la part final del carrer.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, senyal del camí de sant Jaume al carrer de les Roquetes del Vendrell
Senyal del Camí de Sant Jaume de Compostela
Deixarem el carrer de Les Roquetes i continuarem per la nostra dreta tot baixant en direcció al Torrent del Cullerer, seguint una senyal que veurem que indica PR-C-16 Albinyana.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, carrer de les Roquetes del Vendrell i pont sobre el Torrent del Cullerer

Al baixar cap al Torrent del Cullerer continuarem per un tram asfaltat que creua el propi torrent sota el pont de l'autopista AP-7 E-15. Un cop passat sota el pont de l'autopista el Camí del Torrent del Cullerer puja molt suaument; en aquest tram de camí veurem la senyal groga del Camí de Sant Jaume de Compostela i també la senyal blanca i groga del PR-C-16.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, Cami del Torrent del Cullerer a El Vendrell
Camí del Torrent del Cullerer
De seguida arribarem a una bifurcació i en aquest punt haurem de continuar per la nostra dreta, seguint la senyal groga del Camí de Sant Jaume de Compostela (a l'esquerra segueix el PR-C-16, que NO seguirem).

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, bifurcació entre el Camí del Torrent del Cullerer i el Camí de les Torretes

En girar a la dreta seguirem el Camí de les Torretes que es situa paral·lel a les vies del tren d'alta velocitat; una mica més endavant el camí creua per sobre del túnel del tren d'alta velocitat i ens situarem en una bifurcació; deixarem a la dreta el Camí de les Torretes i seguirem a l'esquerra, situant-nos novament paral·lels a les vies del tren.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, bifurcació al Camí de les Torretes

Continuarem per aquest camí, inicialment asfaltat, que de seguida s'allunya de la línia d'alta velocitat i que passa per entre algunes finques a banda i banda; el camí asfaltat s'acaba davant d'una cruïlla de tres camins; seguint la senyal groga haurem de continuar pel camí del mig, tot allunyant-nos de les darreres cases i finques.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, a la zona de les Torretes de El Vendrell

Continuarem pel camí seguint les senyals o sagetes grogues que anirem veient; passats poc més de 200 metres, el camí marcat amb les senyals grogues, gira cap a l'esquerra, deixant el camí ample i continuant per un corriol que s'endinsa cap a la zona boscosa. També podem continuar recta, seguint el camí principal fins arribar, una mica més endavant, a una bifurcació (aquesta és la ruta marcada en el track del GPS que s'adjunta).

En arribar a la bifurcació haurem de girar cap a l'esquerra i seguir el camí que ens portarà fins a una corba que gira a la dreta i on per l'esquerra veurem com s'ajunta al camí principal el corriol que segueix les marques grogues del Camí.
En aquest punt hi veurem un rètol informatiu que assenyala el "Camí Fondu del Galet" i que està marcat con un SL (Sender Local - marcat amb senyals blanques i verdes).

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, Camí del Fondo del Galet

Seguirem el Camí Fondo del Galet per un tram molt agradable, entre bosc a banda i banda; el camí s'apropa al Torrent del Cullerer, que queda ara a la nostra dreta i també s'acosta a les cases del Barri del Nou Vendrell, tot i que en cap moment haurem d'arribar-nos-hi.

Camí Fondo del Galet
El camí ens portarà fins a una bifurcació i en aquest punt haurem de continuar pel camí que continua recta (per la nostra esquerra); el camí a la dreta ens portaria a les primeres cases del Barri del Nou Vendrell.

A partir d'aquest punt el camí anirà circulant pel Fondo del Galet, envoltat de bosc de pi mediterrani, d'alzines i de matolls. Tenim per davant un recorregut de poc més de 1500 metres per aquest paratge situat entre la Serra Pedregosa que queda a la nostra esquerra i la Serra de Marian que queda a la nostra dreta.
El camí te trams una mica irregulars degut al pedregam que hi ha en aquesta zona, però sense cap dificultat per anar avançant (no recomanat per a bicicletes o similars).
El camí o més aviat un corriol anirà pujant de manera suau al inici i posteriorment el desnivell és una mica més pronunciat, però sense cap dificultat.
El corriol ens portarà fins a una bifurcació, en mig d'una petita rotonda plena de matolls i vegetació; en aquest punt deixarem el corriol del Fondo del Galet que continua pujant i continuarem pel camí o corriol que gira a la dreta.

A partir d'aquest punt el camí o corriol comença a baixar de forma suau, tot i que algun tram és una mica més pronunciat entre pedres i terreny irregular.
Aquest ens portarà en direcció a la zona coneguda com a "la Font d'en Bordà", ja dins del terme municipal d'Albinyana.
El corriol anirà perdent la seva pendent i en un darrer tram més planer arribarem a una nova bifurcació, on accedirem a un camí més ample; continuarem tot girant a l'esquerra i el camí continua baixant suaument.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, Camí a la Font d'en Bordà a tocar del Aqualeón

En continuar per aquest camí ens situarem paral·lels a recinte del Aqualeón, que veurem parcialment davant nostra.
El camí ens portarà novament a un altre bifurcació i en aquest punt haurem de seguir per la nostra esquerra, per continuar ara per tram asfaltat, tot passant per davant de l'entrada al recinte principal de l'Aqualeón.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, entrada pirncipal de l'Aqualeón a Albinyana

Just passada l'entrada començarà un tram asfaltat i passarem, de forma inapreciable, sobre el petit Torrent d'en Nicolau. El camí asfaltat ens portarà de seguida a la carretera d'Albinyana a Bonastre i la seguirem per la dreta en direcció al poble d'Albinyana.
Per la carretera farem uns 500 metres fins a entrar a les primeres cases del poble d'Albinyana; deixarem el tram de carretera i continuarem pel carrer Bonastre en direcció a la part alta del poble.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, poble d'Albinyana i carrer de Bonastre
Carrer Bonastre a Albinyana
Quan el carrer Bonastre s'acaba, continuarem pel carrer del Castellot que ens portarà fins a la Plaça Vella on resta ubicada l'església de Sant Bartomeu.
En aquest punt és un bon lloc per a fer una parada i reposar forces pel que queda d'etapa.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, campanar de l'església de Sant Bartomeu a Albinyana
Campanar de l'església de Sant Bartomeu
Deixarem la plaça Vella i continuarem pel Camí de la Canal en direcció a l'ermita de Sant Antoni; en aquest punt veurem senyals grogues del Camí de Sant Jaume de Compostela i blanques i vermelles del GR-92; de moment ambdues classes de senyals en serveixen per continuar el camí.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, Camí de la Canal en direcció a l'ermita de Sant Antoni
Camí de la Canal
El Camí de la Canal inicia una suau pujada en direcció al Barri de l'Arrabal de la Canal, pel que passarem seguidament; en arribar a les cases del Barri tenim dues opcions:
  1. Seguir pel Camí de la Canal sense deixar-lo en cap cas fins a deixar les darreres cases
  2. Del Camí de la Canal, seguir per un carrer que entra el Barri i continua pel carrer de la Canal fins a deixar les darreres cases (aquesta és la ruta marcada en el track del GPS que s'adjunta)
El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, carrer de la Canal al Barri de l'Arrabal de la Canal a Albinyana
Barri de l'Arrabal de la Canal
En sortir del Barri de l'Arrabal es pot veure, a l'esquerra del carrer, pintat en una paret el nom de "Camí de Sant Jaume".

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, carrer de la Canal a la sortida del Barii de l'Arrabal de la Canal a Albinyana

Continuarem pel camí asfaltat en direcció a l'ermita de Sant Antoni en suau pujada; el camí fa una gir a l'esquerra, tot passant per sota d'un gran dipòsit d'aigua.
El Camí asfaltat que puja cap a l'ermita de Sant Antoni és conegut com a Camí d'Escansa.
Després de fer al gir a l'esquerra i seguir pujant suaument pel Camí d'Escansa, arribarem a un punt on tenim dues opcions per continuar:
  1. Continuar pel tram asfaltat del Camí d'Escansa, seguint les marques o sagetes grogues del Camí de Sant Jaume de Compostela
  2. Deixar el tram asfaltat i continuar per la dreta, seguint les marques blanques i vermelles del GR-92 que per un corriol en continua pujada ens portarà fins a l'ermita de Sant Antoni; aquesta és la ruta marcada en el track del GPS que s'adjunta
El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, Camí d'Escansa en direcció a l'ermita de Sant Antoni de Pàdua a Albinyana

Ambdós casos els camins ens portaran, més endavant, a retrobar-se un cop passada l'ermita de Sant Antoni de Pàdua i on novament trobarem les marques pintades de les dues rutes.

El corriol és força pedregós i amb trams irregulars; aquest anirà guanyant alçada fent ziga-zagues en direcció a l'ermita de Sant Antoni.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, Camí en direcció a l'ermita de Sant Antoni de Pàdua a Albinyana

Arribarem fins a l'ermita de Sant Antoni, on podrem fer una nova parada per a descansar i sobretot per gaudir d'unes bones vistes sobre la Plana del Penedès.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, ermita de Sant Antoni de Pàdua a Albinyana
Ermita de Sant Antoni de Pàdua
L'ermita resta situada damunt d'una roca, en la Serra del Quadrell, al vessant sud-oriental del Puig de Sant Antoni. L'ermita és construïda en estil popular i es creu que l'altar barroc, que tenia abans de la guerra del 1936, la data abans del segle XVIII.

Deixarem l'ermita i continuarem en la direcció que marquen les senyals de GR i del Camí de Sant Jaume de Compostela i en direcció a Bonastre.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, camí a la sortia de l'ermita de Sant Antoni de Pàdua a Albinyana

Cal agafar un corriol en baixada, en força pendent i en un terra relliscós que ens portarà de seguida a un camí més ample i que seguirem tot seguint per la nostra dreta; de fet aquest camí no és altre que el que havien deixar enrere "Camí d'Escansa".

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, marques pintades a la roca del Camí de Sant Jaume de Compostela i del GR-92 al Camí d'Escansa a Albinyana

Passarem pel costat del Mas del Perutxo que veurem a l'esquerra del camí; passat al Mas el camí continua en suau pujada; aquest ens portarà fins a una bifurcació on cal continuar pel camí de la nostra dreta i que continua en suau pujada i en direcció a Masarbonès, tal i com indica un rètol informatiu que veurem en aquest punt.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela,

A partir d'aquest punt desapareixen les senyals blanques i vermelles i només seguirem les marques de color groc del Camí de Sant Jaume de Compostela.

Seguirem pel camí, que és conegut com a Camí de Valls i de seguida ens portarà a una bifurcació on haurem de seguir el camí principal que gira a l'esquerra, deixant el camí de la dreta que ens portaria novament a l'ermita de Sant Antoni, tot passant pel Puig de Sant Antoni.

No gaire més endavant, ens situarem davant d'una bifurcació i novament haurem de seguir pel camí principal fent el gir cap a l'esquerra i seguint la direcció del rètol informatiu que veurem en aquest punt i que assenyala Masarbonès; el camí de la dreta ens portaria cap a l'urbanització de Can Gordei i més enllà a La Bisbal del Penedès.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela,

Més endavant tornarem a situar-nos en una bifurcació, i caldrà seguir pel camí principal que gira a l'esquerra; a la part dreta del camí veurem un petit pal de fusta amb la indicació de la "Ruta de les Ermites", que segueix el mateix itinerari.

El camí de Valls ens portarà a una llarga recta, on travessarem la línea imaginaria entre el terme municipal d'Albinyana i Bonastre; una mica més endavant passarem pel costat de dos rètols informatius, que veurem a la nostra esquerra; en aquest punt seguirem recta pel mateix camí de Valls.

Al final de la recta arribarem a una bifurcació i on veurem un rètol informatiu a l'esquerra del camí; en aquest punt haurem de seguir per la nostra dreta, seguint la direcció cap a Masarbonès.

En girar a la dreta pel Camí de Valls, veurem al fons la Serra del Montmell i Marmellar.
El camí ens portarà fins a una edificació gairebé totalment derruïda coneguda com a "Xalet o Casa de l'Alemany"; malauradament aquesta edificació ha quedat enmig d'aquest entorn natural degradant el paisatge.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, Xalet o Casa de l'Alemany al camí de la Ruta de les Ermites o Camí de Valls
Restes del Xalet o Casa de l'Alemany
El Xalet o Casa de l'Alemany és situat a la zona coneguda com "les Muntanyes del Tet", una serra que pertany al municipi de Bonastre.
A partir del Xalet o Casa de l'Alemany iniciarem una llarga baixada en direcció al Torrent de la Seguera; inicialment el camí és força irregular i cal anar en compte de no relliscar.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, camí de la Ruta de les Ermites o Camí de Valls en direcció al Torrent de la Seguera

Conforme anem baixant el camí es més ben condicionat i còmode; en la baixada travessarem la línea imaginaria entre el termes municipals de Bonastre i Masllorenç; arribarem a una bifurcació i ens trobarem de cara el Camí de la Seguera; en aquest punt no hi ha cal senyal o rètol informatiu i cal girar a l'esquerra i continuar baixant fins al Torrent de la Seguera.

Camí de la Seguera
Passats uns 130 metres en baixada arribarem al Torrent de la Seguera que creuarem pel seu petit gual per començar, a partir d'aquest punt, una suau i constant pujada en direcció a Masarbonès; en cap cas deixarem el camí principal, que va passant entre bosc de pi mediterrani i alguna que altre parada de correu i vinya.
Després de poc més d'1 quilòmetre arribarem a una bifurcació, on veurem un rètol informatiu, però malauradament aquest està parcialment trencat i no hi ha cap indicació per continuar; en aquest punt deixarem el camí terrós i continuar, tot seguint per la nostra dreta, per un tram de camí asfaltat que ens portarà fins a l'entrada a Masarbonès.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, nucli de Masarbonès - Masllorenç
Masarbonès
Pel camí asfaltat haurem de fer uns 380 metres per situar-nos davant del rètol d'entrada al nucli de Masarbonès.

En aquest punt tenim dues opcions per continuar:
  1. Continuar per l'esquerra seguint les senyals grogues del Camí de Sant Jaume de Compostela i per tant allunyar-nos del nucli de Masarbonès
  2. Continuar per la dreta i entrar al nucli de Masarbonès per a descansar, carregar d'aigua a la font de la plaça i fer un petit tomb pel nucli del poble (aquesta és la ruta marcada en el track del GPS que s'adjunta)
El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, entrada al nucli de Masarbonès - Masllorenç

En girar a la dreta seguirem el carrer de Sant Antoni fins arribar al carrer de les Costes, on gràcies a unes escales accedirem a un primera plaça, en forma d'Era i seguidament entrarem a la plaça de L'Om, on hi ha una font d'aigua; la plaça de l'Església hi ha ubicada l'església de Sant Bartomeu. Des de la plaça de l'Om continuarem pel carrer Major que ens portarà novament al carrer de Sant Antoni.

Imatges de Masarbonès
Novament al carrer de Sant Antoni i desfent el camí anterior, ens situarem un altre cop a l'entrada de Masarbonès; continuarem per un camí terrós que ens anirà allunyant del poble; de seguida arribarem a una bifurcació, on veurem un rètol informatiu i continuarem per la nostra dreta.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, Camí en direcció a Masllorenç a la sortida de Masarbonès

Pel camí anirem ràpidament perdent alçada per a situar-nos en una fondalada envoltada de camps de vinya coneguda com "els Comellans" a la nostra dreta i "els Aspresos" a la nostra esquerra; podrem veure el nucli de Masarbonès sobre d'un turó, un lloc privilegiat, dins de la Pineda de Santa Cristina.
Per aquest tram de camí entre Masarbonès i Masllorenç, d'uns 2800 metres, haurem d'anar mirant de veure les marques grogues del Camí de Sant Jaume de Compostela, dons no trobarem cap rètol informatiu i per tant, cal fixar-se be en qualsevol bifurcació o cruïlla.
El tram de camí entre aquestes dues poblacions te algunes pujades i baixades, però totes tenen un pendent molt suau.

Arribarem a una bifurcació, on veurem, davant nostra, un tanca metàl·lica que envolta una finca; haurem de seguir pel camí de la nostra dreta, que a partir d'aquest lloc és conegut com a Camí de Baix; just en aquest punt i de forma puntual, entrarem al terme municipal de Montferri (Alt Camp).

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, Camí de Baix en direcció a Masllorenç

El Camí de Baix ens portarà directament a la població de Masllorenç; tot i que podem veure alguna o altre bifurcació, no deixarem en cap cas el camí principal, dons les desviacions són únicament entrades a camps de vinya i/o conreu.

Després d'una darrera suau pujada que ens situarà per damunt del poble de Masllorenç (Baix Penedès) veurem tant el poble de Masllorenç com el poble de Rodonyà, més al fons, el nostra destí final. En la imatge dels dos pobles destaquen de forma notable els seus campanars.

Masllorenç
Entrarem al poble pel carrer del Rosari fins al carrer de Sant Roc que seguirem per la nostra esquerra; seguidament cal girar a la dreta pel carrer Major i seguir unes passes per aquest fins a trobar-nos una petita plaça, a l'esquerra, on hi ha una font d'aigua; deixar el carrer Major i seguir per unes escales que ens portaran fins a la plaça de l'Església, on resta ubicada l'Església de Sant Ramón; continuarem recta fins que el carrer ens obliga a girar a la dreta i passar per sota d'una zona porxada; seguidament entrarem al carrer de la Vall i continuarem per la nostra esquerra fins a entrar a la plaça Pau Casals; seguirem recta fins a situar-nos davant de la carretera TV-2042 o avinguda dels Països Catalans que haurem de creuar; veurem el pas de vianants més a la dreta.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, carretera TV-2042 a Masllorenç i Camí de Masllorenç a Les Casetes i Rodonyà

En travessar la carretera veurem un camí terrós i una senyal de transit amb una sageta groga pintada en el seu pal; seguirem per aquest Camí de Masllorenç a Les Casetes i a Rodonyà.
Més endavant aquest camí ens portarà fins a trobar-nos una bifurcació en veurem un rètol informatiu en direcció a Les Casetes i Rodonyà.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, Camí de Masllorenç a Les Casetes i a Rodonyà

Seguirem aquesta direcció per la nostra esquerra i entrarem al Camí o Carrerada de Vilafranca del Penedès a Montblanc.
En aquest punt el camí fa de frontera natural entre els termes municipals de Masllorenç (Baix Penedès) i de Rodonyà (Alt Camp).
Després d'un passeig entre vinyes i camps de cultiu, el camí ens portarà fins a la barriada de Les Casetes de Rodonyà.

En arribar a Les Casetes, veurem un rètol informatiu a la nostra esquerra, que habitualment queda mig amagat per la vegetació; en aquest punt deixarem la Carrerada de Vilafranca del Penedès a Montblanc i continuarem pel camí de la dreta en direcció al poble de Rodonyà que veurem davant nostre.
De seguida entrarem al poble de Rodonyà pel carrer de l'Església, que dona pas a la part central del poble.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, carrer de l'Església y campanar de l'església de Sant Joan Baptista de Rodonyà
Rodonyà
Al nostra pas en rep l'Església de Sant Joan Baptista amb el seu campanar; a la cruïlla seguirem per la nostra esquerra pel carrer Prat de la Riba que desemboca a la Plaça Major, on estan ubicats el Castell de Rodonyà i altres ruïnes.

El Vendrell a Rodonyà seguint el Camí de Sant Jaume de Compostela, carrer de l'Església y campanar de l'església de Sant Joan Baptista + Castell de Rodonyà
Església i Castell de Rodonyà
En aquesta Plaça donarem per finalitzada la ruta entre El Vendrell i Rodonyà.