diumenge, 6 de novembre del 2022

CUNIT
PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI

CUNIT PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI

Aquesta és una informació totalment personal i que no pretén ser una guia exacta a seguir per part de qui pugui llegir aquests comentaris. Llevat d'error o omissió el punt més elevat del terme municipal de Cunit és el Puig de la Mina, actualment la urbanització Costa Cunit

Cunit és un municipi coster (Costa Daurada) de la comarca del Baix Penedès, dins de la província de Tarragona.
El document més important i on consta la construcció de Cunit com a municipi, és una carta datada l'any 1275 on el rei Jaume I va atorgar al Castell i a la població de Cubelles; fins llavors, Cunit era una quadra dins del terme del Castell de Cubelles.
Uns jaciments trobats a la cova de l'avenc de Sant Antoni ens ha deixat constància de que hi haver-hi vida humana en aquest territori durant d'època prehistòrica. Aquestes són datades l'any 3700aC. Amb l'arribada del ibers, Cunit va estar habitada per la tribu dels cossetans, els mateixos que es van establir la veïna població de Calafell. Aquests van deixar vestigis per tot el terme municipal, entre ells destaca el jaciment ibèric "Fons del Roig"; és una granja amb un gran valor històric ja que és de les millors conservades de Catalunya.

Des de Barcelona, hi ha diferents opcions:
1) des de la Ronda Litoral B-10 en direcció Tarragona-Lleida i Aeroport fins a la sortida 19 per continuar per la C-32 en direcció Sitges-Tarragona B-20, C-32, B-22; continuar per la C-32 fins a Castelldefels i aquí tenim dues opcions, 1a) sortida 42 i continuar per la C-31 per les Costes del Garraf fins a Sitges, Vilanova i Cubelles ó 1b) continuar per la C-32, autopista Pau Casals, fins a la sortida 13 a Cubelles; continuar per la C-31 i arribar fins a Cubelles i aquí en direcció a Mas Trador i urbanització Costa-Cunit
2) des de la Ronda de Dalt fins a trobar la C-32 i continuar fins a Castelldefels i aquí seguir les mateixes indicacions anteriors; altres opcions consular
Des de Tarragona, sortida per l'AP-7 i continuar per l'autovia del Mediterrani i N-340 fins a l'alçada de El Vendrell i aquí l'opció més ràpida és continuar per la N-340 en direcció a l'Arboç; en arribar aquí al poble de La Gornal deixar la N-340 i continuar per la carretera BV-2116 en direcció a Clariana; passat Clariana deixar la BV-2116 i continuar en direcció a La Creu-Els Àngels i Trencarroques i cal arribar fins a la urbanització Costa-Cunit

TIPUS DE RUTA: Ruta de Senderisme
DIFICULTAT DEL RECORREGUT: Fàcil
DURACIÓ DEL RECORREGUT: 3 hores i 34 minuts en total (2 hores i 42 minuts en moviment + 52 minuts aturat); 4,4 Km/h en moviment
RECOMANACIONS: Portar aigua i menjar en quantitat suficient; portar roba i calçat adequat, tant per a dies calorosos com per a dies freds; protegir-se del sol (gorra, protector solar, etc...); abans d'iniciar la ruta s'ha de conèixer la predicció meteorològica del dia en que es fa la ruta (amb predicció meteorològica amb forts vents, pluges o forta calor, és millor no fer la ruta); sempre que sigui possible no fer la ruta en solitari i en tot cas sempre deixar dit a familiars i/o amics de la ruta que es té previst fer; seguir sempre la ruta marcada si hi ha marques que condicionin el recorregut (en aquest cas no hi ha marques a seguir); tenir en compte les hores de llum solar perquè no se'ns faci de nit per la qual cosa és preferible començar de bon matí quan la fresca del dia és més agradable; cal respectar en tot moment el medi natural; tota la borsa que puguem generar cal endur-se-la per a dipositar-la posteriorment on correspongui
DESTACATS: Puigdetiula, Avenc de Sant Antoni (està tancat per una porta que no permet el seu accés)
PUNT DE SORTIDA: Plaça Andròmeda a la urbanització Costa-Cunit
PUNT D'ARRIBADA: Plaça Andròmeda a la urbanització Costa-Cunit
PUNT MÉS ALT: Carrer de Neptú, aproximadament entre els números 9 i 11 de la urbanització Costa-Cunit, antigament conegut com a Puig de la Mina (195 metres)
PUNT MÉS BAIX: Camí que envolta la Subestació elèctrica del Foix

Situats a la plaça d'Andròmeda i davant de la parada del bus i de l'AAVV i al costat d'una pista d'esports, iniciarem la ruta tot travessant pel centre de la plaça o rotonda en direcció al carrer de la Via Làctia.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, plaça d'Andròmeda de la urbanització Costa-Cunit
Plaça d'Andròmeda
Seguirem per aquest carrer durant un llarg tram, malauradament sempre pels carrers de la urbanització Costa-Cunit, sense cap encant i totalment monòton; passarem una primera bifurcació i haurem de continuar en línia recta (deixar el Passatge de Saturn a l'esquerra); a continuació passarem una segona bifurcació i continuarem en línia recta (deixar el carrer de l'Escorpí a la dreta); en arribar a una tercera bifurcació haurem de girar lleugerament a l'esquerra per continuar pel propi carrer de la Via Làctia (deixar l'Avinguda Clariana que continua per la dreta); més endavant arribarem a una nova bifurcació i continuarem pel carrer de la Via Làctia (deixar el carrer de la Lluna a la nostra dreta); de seguida arribarem a una cruïlla i en aquest punt deixarem el carrer de la Via Làctia i continuarem pel carrer que gira a l'esquerra, carrer de Neptú; aquest carrer Neptú inicia una curta pujada que ens portarà fins a la Cota més Alta del terme municipal de Cunit, a l'alçada dels números 9 i 11, antigament conegut aquest indret com a Puig de la Mina.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, carrer Neptú de la urbanització Costa-Cunit
Carrer Neptú o Puig de la Mina
Passada aquesta Cota, el carrer comença una suau baixada i una mica més endavant tornarem a accedir al carrer de la Via Làctia; aquest carrer fa un pronunciat gir a l'esquerra i seguidament un altre a la dreta i ens situarem davant una nova bifurcació; haurem de continuar pel carrer d'Aquari, seguint per la nostra dreta i deixar definitivament el carrer de la Via Làctia; el carrer d'Aquari ens portarà gairebé novament fins a la plaça d'Andròmeda, però abans arribar-hi haurem de girar a la dreta i continuar pel carrer de Mercuri en forta pujada; pel carrer de Mercuri girarem a la dreta i seguint pujant ens portarà fins a una nova bifurcació; aquí continuarem per la nostra esquerra seguint pel carrer d'Urà en molt forta pujada i que ens portarà fins a les afores de la urbanització Costa-Cunit.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, carrer d'Urà a la urbanització Costa-Cunit al inici de la Carrerada de Santa Coloma

En arribar gairebé al punt més alt del carrer d'Urà, haurem de deixar el carrer per continuar per la nostra dreta i començar el Camí o Carrerada de Santa Coloma en direcció al Puigdetiula seguint la "Carena de Puigdetiula"; en aquest punt veurem un rètol informatiu en direcció al Cim del Puigdetiula i altres destinacions.
Aquest camí o carrerada és just al límit de divisió municipal, entre els termes de Cunit i de Cubelles.
El camí de terra, és inicialment força còmode, tot i que més endavant és força pedregós; el camí inicia una suau baixada.

Carrerada de Santa Coloma
El camí ens portarà, de seguida, fins a una primera bifurcació, just sota mateix d'una torre i línia d'alta tensió elèctrica.

En arribar-hi veurem un rètol informatiu i haurem de continuar el línia recta, seguint la Carena de Puigdetiula i la senyal del rètol en direcció al Puigdetiula; també podrem comprovar que seguirem el GR-92.5, pel que veurem algunes senyals pintades de blanc i vermell.
En aquesta bifurcació veurem el camí o corriol que baixa en direcció al Fondo de Puigdetiula i que ens aproparia a la Masia de Puigdetiula, però que nosaltres NO seguirem.

Carrerada de Santa Coloma de pujada al Cim del Puigdetiula
A partir d'aquest punt iniciarem la pujada, amb alguns trams força pedregosos, en direcció al Cim del Puigdetiula; conforme anem avançant el camí té una pendent més pronunciada, però sense cap dificultat, a més de ser un tram curt.
De seguida arribarem al Cim del Puigdetiula, on veurem un parell de pals informatius de fusta a banda i banda i recolzats en arbres.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, Cim del Puigdetiula
Puigdetiula

El Cim del "Puigdetiula" o "Puig de Tiula" és el cim més elevat del terme municipal de Cunit, tot i que no és la Conta més elevada del terme; podrem veure escrit el nom d'aquest cim formant una sola paraula (escrita tota junta) o be de forma separada (formant tres paraules).
Tot i que no n'he trobat referències, segurament el nom d'aquest cim prové de la Masia Puigdetiula, que hi ha ben a prop, i que fa referència al cognom d'aquesta casa, d'aquí que el veiem escrit tot junt i no faci referència a un Puig (elevació del terreny, més o menys rosta i formant cim que sobresurt del terreny circumdant, sia una plana, sia un massís muntanyós).

En el Cim del Puigdetiula hi ha tres possibles sortides:
  1. Pel camí que ens ha portat fins al Cim (que no agafarem ara, si no que ho farem en la tornada)
  2. El Camí que segueix la Carrerada de Santa Coloma en direcció sud-oest; el camí continua en suau baixada per un corriol - aquest serà el camí a seguir
  3. El camí que segueix en direcció sud-est; aquest serà el camí que ens portarà novament fins a aquest cim després de fer la ruta establerta
Cim Puigdetiula
Deixarem el Cim del Puigdetiula i continuarem, en direcció sud-oest, seguint la Carrerada de Santa Coloma, que a partir d'aquest punt ens transforma en un corriol, ben traçat i molt agradable de transitar.

Carrerada de Santa Coloma
Per aquesta carrerada haurem de fer uns 250 metres aproximadament, des de la sortida del cim del Puigdetiula; arribarem a una bifurcació, poc visible a primera vista, però com a referència veurem una senyal de pedra amb les marques "S.S.", a la dreta del corriol i que està mig amagat sota la gran vegetació d'aquesta zona boscosa (d'aquesta pedra en veurem alguna més al llarg del camí).

Un cop en aquest punt deixarem de manera momentània la Carrerada de Santa Coloma i girarem a la dreta, seguint per un corriol que s'endinsa a la zona boscosa; el corriol és en baixada constant, però sense gaire desnivell i ens podrem trobar en algun tram on el camí està malmès degut a la caiguda d'arbres o de molta vegetació acumulada.
Aquest corriol de baixada en direcció al Fondo de Puigdetiula i de Cal Jover, és gairebé sempre en línia recta, per tant, en cap cas ens desviarem del traçat ben marcat i definit.
Per aquest corriol i passats els primers 135 metres aproximadament, veurem, a l'esquerra del corriol, una gran fita de pedra en forma rodona, la primera de les tres que podrem veure en aquest recorregut.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, Corriol de baixada al Fondo de Puigdetiula i fita de pedra en forma rodona
Fita-1
He buscat informació d'aquesta i altres fites però no he trobat cap resultat, per tant, no se si són fites d'alguna delimitació veïnal o altre us; no són delimitacions de terme municipal ni de província, dons totes elles estan situades dins del terme municipal de Cunit i no limiten amb altres termes.

Deixarem la fita i continuarem baixant fins que el corriol ens portarà a una nova bifurcació, just en el Fondo de Puigdetiula.

En arribar a la bifurcació haurem de continuar girant a l'esquerra i seguint un altre corriol que segueix paral·lel a les terres de Cal Jover, que veurem a la nostra dreta i que està barrat per tanques que delimiten la zona.
Anirem seguint el corriol per aquest fondo i arribarem a un rètol informatiu; aquest en dirigeix en destinació a un "Nucli Antic"; com veurem que no hi ha cap més possibilitat per continuar el seguirem, sempre per un corriol que a partir d'aquest punt comença a pujar, tot i que de manera suau.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, Corriol pel Fondo de Puigdetiula i de Cal Jover

Després de fer una suau pujada i que ens allunya d'aquest fondo i també de Cal Jover, el corriol s'endinsa a la zona boscosa i gairebé és torna planer.

El corriol ens portarà fins a una bifurcació, dins de la zona boscosa i en aquest punt haurem de continuar girant a la nostra esquerra i començant una forta pujada.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, Corriol pel Fondo de Puigdetiula i en direcció al Turó de l'Avenc

La pujada en força pendent, inicialment pel mig de la zona boscosa, està força deteriorat i això fa que el terreny sigui relliscós, degut a les pedres i terra solta que hi ha (també degut al pas de motocicles que fan malbé el camí).
El corriol ens portarà fins a un petit mirador on hi ha un gran pi, situat a l'esquerra i/o a la nostra esquena si ens aturem en aquest mirador.
Seguidament el corriol fa un curt descens, però també força pronunciat, i tot seguit el corriol torna a pujar en força pendent, tot i que conforme anem pujant la pendent és, a cada pas, una mica menys pronunciat.
Finalment el corriol ens portarà fins a una bifurcació on hi ha el camí del Turó de l'Avenc.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, Camí al Turó de l'Avenc

En la bifurcació girarem a la nostra dreta; a partir d'aquest punt, el camí serà d'anada i tornada fins al Turó de l'Avenc i també fins a l'Avenc de Sant Antoni.

Seguint el camí arribarem a una petita esplanada on haurem de veure dos camins:
  • El que continua per la nostra esquerra ens portarà fins al Turó de l'Avenc; un cop al Turó haurem de desfer el camí i tornar a situar-nos a la petita esplanada
  • Només accedir a la petita esplanada cal girar tot a la dreta i continuar pel camí que ens portarà fins l'Avenc de Sant Antoni

Seguint el camí no veurem en cap moment una senyal i/o fita que indiqui on queda aquest Turó per tant, cal considerar-lo al mateix camí, dons el que sembla pugui ser el Cim del Turó, queda molt amagat i gairebé impossible d'arribar-hi degut a la gran vegetació que l'envolta, sobretot de plantes i arbusts amb punxes.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, Camí i Turó de l'Avenc
Turó de l'Avenc
El Turó de l'Avenc és una petita muntanya de 131 metres dins del terme municipal de Cunit.

Desfarem el camí fins tornar a la petita esplanada i girarem a la nostra dreta per continuar per un corriol, en suau baixada i que de seguida ens portarà fins a l'Avenc de Sant Antoni.
En arribar a l'entrada de l'Avenc, veurem que hi ha una petit mirador sobre el Fondo de l'Avenc i en direcció a la Mar Mediterrània.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, Avenc de Sant Antoni de Cunit
Avenc de Sant Antoni
A aquest Avenc no es pot accedir, dons afortunadament està tancat per una porta metàl·lica que barra el pas; per a poder-la visitar cal contactar amb l'Ajuntament de Cunit.

Novament tornarem a desfer el camí per a situar-nos un altre cop a la petita esplanada i desfarem el tram que ens a portat fins aquí venint des del Fondo de Puigdetiula; en aquesta bifurcació, per la que hem passat anteriorment, ara continuarem en línia recta o per la nostra dreta, seguint un corriol que ens portarà novament a la Carrerada de Santa Coloma.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, corriol entre el Turó de l'Avenc i l'Avenc de Sant Antoni i la Carrerada de Santa Coloma

Seguint aquest corriol, en suau pujada, passarem pel costat d'una nova gran fita de pedra de forma rodona (la segona), i que veurem situada a la dreta del camí.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, corriol entre el Turó de l'Avenc i la Carrerada de Santa Coloma i fita de pedra en forma rodona
Fita-2
En deixar aquesta fita enrere haurem de fer uns 140 metres fins arribar a una bifurcació on novament ens situarem a la Carrerada de Santa Coloma.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, bifurcació a la Carrerada de Santa Coloma

En arribar a aquesta bifurcació tenim dues opcions per continuar:
  1. Girar a l'esquerra en direcció al Puigdetiula, de forma momentània, i fer uns 25 metres aproximadament fins a veure, a l'esquerra del camí, una nova fita de pedra de forma rodona, al igual que les dues anteriors (la tercera); posteriorment seguir la opció 2.
  2. Girar a la dreta i seguir per la Carrerada de Santa Coloma continuant la ruta circular prevista
Seguint el track que s'adjunta, primer girarem a l'esquerra i ens arribarem fins a aquesta tercera fita de pedra.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, fita de pedra en forma rodona a la Carrerada de Santa Coloma
Fita-3
CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, mapa de les fites de pedra en forma rodona al terme municipal de Cunit
Mapa del ICGC amb part del recorregut i la situació de les Fites de Pedra en forma rodona
Desfarem el camí i ens situarem novament a la bifurcació anterior on veurem un rètol informatiu; seguirem aquesta direcció seguint la Carrerada de Santa Coloma, en un suau i agradable camí i en tendència a anar baixant.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, rètol informatiu a la Carrerada de Santa Coloma

Continuarem endavant per aquest corriol que transita per la zona boscosa i que van envoltant les terres del Mas Peirot.
En aquest Camí veurem alguna que altre senyal de pedra amb la marca "S.S.".

Carrerada de Santa Coloma
La Carrerada de Santa Coloma ens portarà fins a una bifurcació on veurem, a la dreta del camí, un rètol informatiu i que no seguirem; haurem de continuar en línia recta (o per la nostra esquerra), seguint la pròpia Carrerada; també anirem veient alguna senyal pintada de blanc i groc en la soca d'algun arbre (PR-C-143) i que anirem seguint un tram.

Conforme anem avançant el camí té algun tram una mica més pronunciat amb baixada, però sense ser remarcable; en un punt determinat el camí travessa una tanca metàl·lica i sembla que ens estem introduint en un lloc barrat i/o prohibit, però res més enllà de la realitat, podrem avançar sense cap restricció; el que si veurem és una tanca metàl·lica, a l'esquerra del camí, que barra el pas i no ens permet passar i per tant cal sempre segui el camí traçat.
En un punt determinat del camí, quan aquest fa un gir d'esquerra a dreta, haurem de veure, a la nostra esquerra i dins dins de la zona barrada, una barraca de Pedra Seca, coneguda com la Barraca de Mas Peirot.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, Carrerada de Santa Coloma i Barraca de Cal Peirot
Just en el punt que passem pel costat d'aquesta barraca, deixarem momentàniament el terme municipal de Cunit i entrarem al terme municipal de Cubelles (dins de la província de Barcelona i de la comarca del Garraf).

Una mica més endavant el camí passa per una nova bifurcació i en aquest punt haurem de seguir per la nostra esquerra, seguint la direcció que marca un rètol informatiu que veurem i també seguint les senyals blanca i groga del PR.

El camí ens portarà fins a l'alçada de l'autopista C-32 (Autopista Pau Casals) i ens situarem paral·lelament a aquesta (l'autopista estarà situada a la nostra dreta); el camí és més ample i ens portarà tot seguit a una cruïlla; a la dreta veurem un pont que creua sobre l'autopista i que segueix l'itinerari del PR-C-143 i que en aquest punt deixarem de seguir; a l'esquerra hi ha la tanca metàl·lica que envolta les terres del Mas Peirot i en aquest punt també una porta d'entrada al Mas; seguirem pel camí que continua en línia recta, tenint l'autopista a la dreta i la tanca metàl·lica a l'esquerra.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, Camí en direcció a la urbanització les Basses

En deixar enrere aquesta cruïlla tornarem a accedir al terme municipal de Cunit, en un curt tram.
El camí ens portarà fins a un petit nucli de cases a la zona de "les Basses" i abans d'entrar-hi tornarem a situar-nos al terme municipal de Cubelles; continuarem per aquest camí fins a arribar a la Subestació elèctrica del Foix, sempre tenint l'autopista a la nostra dreta.

En arribar a aquesta Subestació s'acaba el camí de terra i comença un tram asfaltat; un cop al tram asfaltat haurem de girar a la dreta i de seguida haurem de continuar per un camí de terra i que gira suaument a la nostra esquerra; deixarem el tram asfaltat que continua en direcció a un pont que travessa l'autopista C-32.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, Camí que envolta la subestació elèctrica del Foix a Cubelles
Subestació elèctrica del Foix a Cubelles
El camí de terra va envoltant aquesta Subestació elèctrica, per tant el camí va girant sempre a l'esquerra i comença a allunyar-se de l'autopista i al mateix temps inicia una primera pujada en força desnivell.
El camí arriba a una bifurcació i en aquest punt haurem de girar a l'esquerra, just el costat d'una torre elèctrica d'alta tensió i on també veurem pintades algunes senyals blanca i vermella del GR-92.5, que ens acompanyarà fins el Cim del Puigdetiula.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, Camí del Mas Xinxola en direcció al Puigdetiula

El camí gira suaument a la dreta i comença una segona pujada a la mitat de que ens situarem en una cruïlla i la travessarem continuant en línia recta.

Al final d'aquesta segona pujada el camí gira a l'esquerra i avança gairebé planer seguint una tanca metàl·lica que veurem a l'esquerra del camí que continua barrant el pas a les terres del Mas Peirot.

El camí ens portarà fins a una bifurcació on veurem, a l'esquerra del camí, un rètol informatiu en direcció a la Carena del Puigdetiula seguint el GR-92.5; continuarem pel camí de l'esquerra seguint un tram entre algunes torres d'alta tensió elèctrica on hi ha pintades les marques del GR de color blanc i vermell.

Passada aquesta bifurcació i passats uns 650 metres aproximadament ens situarem novament davant d'una bifurcació sense cap senyal visible; en aquest punt haurem de continuar pel camí que segueix per la nostra dreta i que torna a ascendir de forma suau.

A partir d'aquest punt el camí passa pel mig de la zona boscosa més densa de vegetació; haurem de fer una primera pujada força suau i després d'un gir a la dreta el camí baixada suaument un curt tram, per novament tornar a pujar de manera més pronunciada; el camí ample ens portarà fins a una petita esplanada on haurem de veure, a l'esquerra del camí, un corriol que s'enfila pel mig del bosc; a l'inici d'aquest corriol veurem algunes marques pintades de blanc i vermell del GR.

Corba a la dreta del camí
Inici del corriol al Puigdetiula
Aquest corriol puja inicialment de forma suau i després el desnivell és més pronunciat fins a arribar al Puigdetiula.

Finalment arribarem novament al Puigdetiula i aquí haurem de desfer una part inicial del camí que ens ha portat fins aquí, per tant, haurem de fer el camí pedregós fins a situar-nos un altre cop a l'inici de la urbanització Costa-Cunit, i al carrer d'Urà.

Carrer d'Urà a la urbanització Costa-Cunit
En accedir novament al carrer d'Urà haurem de continuar per la nostra dreta fent el darrer tram curt de pujada per aquest carrer; a la part més alta del carrer i a la nostra dreta veurem un Mirador i plafó informatiu on podrem veure alguns dels elements paisatgístics de la zona; val la pena aturar-se a observar la informació del plafó i contemplar, des d'aquest bonic Mirador, una bona part de la geografia del Baix Penedès, Garraf i de la Mar Mediterrània.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, Mirador de la Carrerada de Santa Coloma al cerrer d'Urà a la urbanització Costa-Cunit
Mirador de la Carrerada de Santa Coloma
Deixarem aquest Mirador i continuarem pel carrer d'Urà seguint el "Camí de Baixada" que haurem vist en el rètol informatiu anterior; aquest carrer continua en forta baixada i al final del qual veurem un rètol informatiu; el carrer d'Urà gira a l'esquerra i nosaltres haurem de continuar en línia recta, seguint la senyal del rètol informatiu i accedint a un camí de terra.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, carrer d'Urà i Camí de Baixada a la urbanització Costa-Cunit
Final del carrer d'Urà i Camí de Baixada
Per aquest camí de terra haurem de fer uns 15 o 20 metres aproximadament i seguidament cal girar a l'esquerra en direcció a la zona esportiva i d'esbarjo; al passar entre mig d'aquestes dues accedirem al carrer de Balances i haurem de girar a la dreta; uns metres més enllà ens situarem novament davant de la Plaça d'Andròmeda.

CUNIT - PUIG DE LA MINA - PUIGDETIULA-TURÓ DE L'AVENC - AVENC SANT ANTONI, carrer de Balances i plaça d'Andròmeda a la urbanització Costa-Cunit
Carrer de Balances i Plaça d'Andròmeda
Novament situats davant de la parada de bus i de l'AAVV, donarem per acaba la ruta que ens ha dut a passar pel punt més alt del terme municipal de Cunit.