divendres, 26 de novembre del 2021

el vendrell repetidor puig lleo puig claper raurell roca aguilera

EL VENDRELL
EL REPETIDOR - PUIG DEL LLEÓ - PUIG CLAPER -
EL RAURELL - ROCA AGUILERA

Aquesta és una informació totalment personal i que no pretén ser una guia exacta a seguir per part de qui pugui llegir aquests comentaris. Llevat d'error o omissió el punt elevat del terme municipal de El Vendrell és situat al Puig del Lleó.

El Vendrell és la capital de la comarca del Baix Penedès, dins de la província de Tarragona. Una de les teories sobre el nom del Vendrell planteja que prové del diminutiu "Venerellus", del llatí Venere (Venus).
L'origen històric de la capital del Baix Penedès l'hem de cercar en la conquesta d'aquesta part de la comarca durant el segle X i la cessió de diversos dels seus pobles al monestir de Sant Cugat per a la seva repoblació. El lloc apareix per primera vegada el 1037 en una concòrdia signada per l'abat, on s'esmenta el rec que hi ha davant Venrel.
La proximitat del camí ral (la traça de la Via Augusta que seguia direcció a Tarragona) va afavorir el seu desenvolupament com a nucli de població.
Noms il·lustres del Vendrell són Àngel Guimerà (1845-1924) i Pau Casals i Delilló (1876-1973). També destaquen els Nens del Vendrell, colla castellera fundada al 1926 i el Xató com a producte gastronòmic més típic de El Vendrell

Des de Barcelona, en direcció a Tarragona per l'autopista AP-7 / E-15 fins arribar a la sortida 31; seguidament agafar la carretera N-340 en direcció a El Vendrell.
També en direcció a Tarragona per la Diagonal B-23 i a l'alçada de Molins de Rei agafar la carretera N-340 en direcció a Vilafranca del Penedès i fins a El Vendrell.
Des de Tarragona, en direcció a Barcelona per l'autopista AP-7 / E-15 fins arribar a la sortida 31; seguidament agafar la carretera N-340 en direcció a El Vendrell.
També en direcció a Barcelona per la carretera N-340 fins a El Vendrell.
Ambdós casos hi ha la possibilitat de fer el trajecte amb tren, fins a l'estació de El Vendrell o Sant Vicenç de Calders.

TIPUS DE RUTA: Ruta de senderisme Circular
DIFICULTAT DEL RECORREGUT: Moderada
DURACIÓ DEL RECORREGUT: 4 hores i 17 minuts en total (2 hores i 54 minuts en moviment + 1 hora i 22 minuts aturat); 4,1 Km/h en moviment
RECOMANACIONS: Portar aigua i menjar suficient; portar roba i calçat adequat, tant per a dies calorosos com per a dies freds; protegir-se del sol (gorra, protector solar, etc...); abans d'iniciar la ruta s'ha de conèixer la predicció meteorològica del dia en que es fa la ruta (amb predicció meteorològica amb forts vents, pluges o forta calor, és millor no fer la ruta); sempre que sigui possible no fer la ruta en solitari i en tot cas sempre deixar dit a familiars i/o amics de la ruta que es té previst fer; seguir sempre la ruta marcada si hi ha marques que condicionin el recorregut (en aquest cas no hi ha marques a seguir - trobarem alguns rètols informatius durant la ruta); tenir en compte les hores de llum solar perquè no se'ns faci de nit per la qual cosa és preferible començar de bon matí quan la fresca del dia és més agradable; cal respectar en tot moment el medi natural; tota la brossa que puguem generar cal endur-se-la per a dipositar-la posteriorment on correspongui
DESTACATS: El Vendrell, Puig del Repetidor, Puig del Lleó, Puig Claper, Puig del Raurell, Roca Aguilera
PUNT DE SORTIDA: A la plaça Vella, davant de la façana principal de l'església parroquial de Sant Salvador
PUNT D'ARRIBADA:  Al mateix punt de la sortida
PUNT MÉS ALT: Puig del Lleó (311,6 msnm segon el mapa del ICGC)
PUNT MÉS BAIX: Al pas pel Pont Nou sobre la Riera de La Bisbal, entre el carrer Sant Jordi i carrer de la Carnisseria (45,84 msnm segons el mapa del ICGC)

Situats a la plaça de plaça Vella entre la façana principal de l'església de Sant Salvador i de l'Ajuntament de El Vendrell, iniciarem la ruta.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, església de Sant Bartomeu a la plaça Vella del Vendrell
Campanar de l'església de Sant Bartomeu
De la plaça Vella ens dirigirem cap a una escultura de bronze que veurem en una de les cantonades de la plaça.

Escultura de bronze on un avi ensenya a la seva neta l'àngel situat al capdamunt del campanar de l'església de Sant Salvador.

Continuarem pel carrer de la Carnisseria i fins arribar al Pont Nou que travessa sobre la Riera de La Bisbal.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, església de Sant Bartomeu des del carrer de la Carnisseria
Carrer de la Carnisseria
Al final del carrer de la Carnisseria travessarem per un pas de vianants l'avinguda de la Riera de La Bisbal i passarem per sobre el Pont Nou.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, Riera de La Bisbal des del Pont Nou i al fons el Pont de França
Riera de La Bisbal del Pont Nou i al fons el Pont de França
Passat el pont continuarem pel carrer de Sant Jordi i al final d'aquest girarem a la nostra dreta i continuarem pel carrer de les Roquetes; pel carrer de les Roquetes haurem de travessar l'avinguda del Baix Penedès per un semàfor i continuarem pel mateix carrer de les Roquetes; al final d'aquest carrer haurem de girar lleugerament a la dreta i baixar en direcció al Torrent del Cullerer.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, carrer de les Roquetes

Al baixar cap al Torrent del Cullerer continuarem per un tram asfaltat que creua el propi torrent sota del pont de l'autopista AP-7 / E-15. Un cop passat sota el pont de l'autopista el Camí del Torrent del Cullerer puja molt suaument; en aquest tram de camí veurem la senyal groga del Camí de Sant Jaume de Compostela i també la senyal blanca i groga del PR-C-16.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, Camí del Torrent del Cullerer
Camí del Torrent del Cullerer
Al final de la suau pujada ens situarem en una bifurcació i continuarem per la dreta; aquest ens portarà de seguida a una nova bifurcació i en aquest punt haurem de continuar per la nostra esquerra.

En girar a l'esquerra seguirem la senyal blanca i groga del PR-C-16 (a la dreta continua el camí i les senyals grogues del Camí de Sant Jaume i que NO seguirem).
En girar a l'esquerra haurem de uns 60 metres aproximadament fins a situar-nos novament en una bifurcació; en aquest punt cal deixar de seguir les marques blanca i groga del PR-C-16 que continuarem en línea recte o per la nostra esquerra.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, Camí de les Torretes

En aquesta bifurcació girarem a la dreta i seguirem el camí que passa sobre de la línea del Tren d'Alta Velocitat (AVE); aquest camí està asfaltat en un tram d'uns 140 metres aproximadament, fins arribar a l'entrada d'una casa, situada a la dreta del camí; una mica abans d'arribar a la casa i quan el camí fa un gir de dreta a esquerra, aquest començar una pronunciada pujada; passada la casa s'acaba el tram asfaltat i comença un camí força pedregós i en forta pujada durant uns 180 metres aproximadament; aquest camí puja paral·lel tant a l'autopista AP-7 com a la línea de l'AVE.
Al final d'aquesta pujada haurem de continuar per un camí que gira a la nostra dreta i que passa pel costat de les restes d'una edificació situada a la dreta del camí.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, camí en direcció al Repetidor

Aquest camí és planer i inclús amb un suau descens per entre una zona boscosa a banda i banda; aquest ens portarà fins a una zona ample del propi camí i que gira a l'esquerra.

En arribar a una zona més oberta del camí i on aquest fa una gir pronunciat a l'esquerra, davant nostra veurem una entrada a un corriol que s'endinsa en direcció a la zona boscosa.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, camí i corriol en direcció al Repetidor

Deixarem el camí ample i continuarem pel corriol que va avançant per un terreny força pedregós i en suau però continu ascens.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, corriol pedregós en direcció al Repetidor
Corriol en direcció al Repetidor
Per aquest corriol ja veurem, davant nostra, les antenes del Repetidor; més endavant ens trobarem una bifurcació davant mateix d'un pal de fusta de la línea eléctrica; en aquest pal de fusta veurem pintada la marca blanca i verda d'un Sender Local (SL).

En aquest punt continuarem pel corriol de la nostra esquerra, sense fer cas de la marca del SL; en aquest punt el corriol comença un tram de pendent més pronunciada, gairebé en línea recta.

El corriol ens portarà a una bifurcació, on a la dreta veurem una gran fita de pedres; en aquest punt continuarem per la nostra esquerra, seguint per un camí més ample, però igualment molt pedregosa i en forta pujada.

Passat uns 190 metres aproximadament arribarem a la base del Repetidor, una infraestructura metàl·lica de senyals de televisió i radio i al seu costat hi ha una edificació de suport.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, el Repetidor de El Vendrell
El Repetidor - El Vendrell
Travessarem la petita esplanada del Repetidor i a l'altre banda trobarem una pista asfaltada que serveix per arribar fins aquí als vehicles a motor.
Per deixar la zona del Repetidor seguirem uns metres la pista asfalta que baixa una mica (uns 25 metres aproximadament); davant nostra i una mica a la dreta veurem un corriol que s'endinsa cap a la zona boscosa; aquí deixarem la pista i continuarem per aquest corriol.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, corriolen direcció al Puig Lleó i per l'Obaga del Manso
Corriol per l'Obaga del Manso
Davant nostra podrem veure com el corriol s'enfila per la vessant de la muntanya; el corriol passa per la zona coneguda com l'Obaga del Manso i aquest inicialment és força còmode i va fent petites oscil·lacions sense gaire desnivell.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, corriol en direcció al Puig Lleó i per l'Obaga del Manso

Posteriorment el corriol comença a tenir un desnivell més considerable per un terreny força pedregós i es manté durant gairebé tota la pujada fins el Puig Lleó.
En un punt determinat de la pujada el corriol passa pel costat d'un petit mirador, a l'esquerra del corriol, i que ens serveix per descansar una mica i per gaudir d'unes bones vistes sobre el Penedès i la Mar Mediterrània.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, mirador i corriol en direcció al Puig Lleó i per l'Obaga del Manso
Punxa aquí per veure el vídeo
Deixarem el Mirador i continuarem pel corriol en continua pujada, seguint per un camí pedregós i que va guanyant ràpidament alçada.

Passats uns 600 metres des del mirador arribarem a una bifurcació on destaca el rètol informatiu que ens orientarà cap al Puig Lleó.

A la bifurcació seguirem pel corriol que continua enfilant-se per la nostra dreta; arribats a aquest punt estarem transitant per la zona coneguda com a Serra Pedregosa, que comparteixen els termes municipals de El Vendrell i Albinyana; de fet i com ja hem comentat abans, la majoria dels camins i corriols d'aquesta zona són força pedregosos de pedra calcària.
En girar a la dreta haurem de fer uns 70 metres aproximadament fins a arribar al Puig Lleó, sostre municipal de El Vendrell amb (311,6 msnm segons el mapa del ICGC).

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, Puig Lleó (311,6 msnm segons mapa del ICGC)
Puig del Lleó
Al cim del Puig Lleó ens trobarem una infraestructura metàl·lica, o monument, instal·lada pel Grup Muntanyenc de La Lira Vendrellenca, en commemoració del 25è aniversari de la seva fundació.

Puig del Lleó és el cim més elevat del terme de El Vendrell
El Puig del Lleó té uns 30 metres quadrats aproximadament i està envoltat per alguns pins i sobretot per matolls i herba baixa.

El Puig del Lleó és la frontera natural de divisió de termes, en aquest cas entre el terme municipal de El Vendrell i el terme municipal d'Albinyana.

Per deixar el Cim tenim dues opcions, seguint l'itinerari que he traçat durant la ruta:

1- Seguir un corriol que surt en direcció oest - dreta nostra (tenint en compte que el nord està en direcció al terme d'Albinyana i en vistes al Puig de Sant Antoni); segons el mapa del ICGC aquest seria el camí a seguir
2- Seguir un corriol, una mica menys fressat que el de l'opció 1, però igualment ben traçat i que surt justament per darrera mateix de la infraestructura o monument que hi ha al Puig del Lleó (es a dir, en direcció nord); aquesta és la ruta marcada en el track del GPS que s'adjunta.
Ambdós corriols es retroben novament passats uns 50 metres aproximadament més endavant.
En deixar el Puig del Lleó deixarem el terme de El Vendrell i entrarem momentàniament al terme d'Albinyana.

En deixar el Puig del Lléo el corriol comença a baixar i s'endinsa cap a una zona boscosa i ens portarà fins a una bifurcació.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, corriol de baixada en direcció a la zona del Aqualeon i a la Serra Pedregosa
Corriol de baixada i rètol del Puig Lleó a la vessant nord
Corriol a la Serra Pedregosa
En la bifurcació veurem un rètol informatiu en diferents direccions; en el nostra cas haurem de continuar per l'esquerra, seguint la direcció marcada "Camí Serra Pedregosa".
Seguint aquest camí o corriol, en suau baixada, però força pedregós, passarem entre la zona boscosa, a la nostra esquerra i unes fines línies metàl·liques en forma de tanca (amb trams força deteriorats), a la nostra dreta, i que protegeix d'entrar a la zona de l'actual "Aqualeon".

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, la Serra Pedregosa a tocar de la tanca de l'Aqualeon

Una mica més endavant i quan el camí és una mica més planer arribarem a un bifurcació.

En aquesta bifurcació veurem dos rètols informatius de fusta; el primer fa referència el camí pel que estem passant, "Camí de la Serra Pedregosa" i pel que haurem de continuar, per tant, seguirem en línea recta o per la nostra dreta; el segon rètol fa referència al "Camí del Barranc del Lleó" un corriol que baixa cap al Fondo Gran del Raurell i que està situat entre el Repetidor i el Raurell (no seguirem aquest camí).

Seguirem endavant pel Camí de la Serra Pedregosa i ens continuarà acompanyant la tanca de l'Aqualeon a la nostra dreta; el camí surt de la zona boscosa i seguiren entre matolls i herbes baixes; com anirem apreciant hi ha trams molts pedregosos i cal anar en compte a l'hora de caminar per no tenir cap ensurt.

El Camí de la Serra Pedregosa ens portarà fins a una bifurcació, on veurem una fita de pedres al mig del camí.

Serra Pedregosa
A la bifurcació cal girar a la nostra esquerra, seguint el mateix Camí de la Serra Pedregosa i en direcció al Puig Claper; en aquest punt deixarem d'anar paral·lels a la tanca de l'Aqualeon.

Camí de la Serra Pedregosa en direcció al Puig Claper
El camí, força planer al inici i més endavant amb molt suau ascensió, passa per entre una zona de matolls amb gairebé escassa població de pins; passats aproximadament uns 425 metres el camí ens situarà al Puig Claper (280 metres segons el mapa del ICGC).

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, Camí de la Serra Pedregosa al pas pel Puig Claper
Camí de la Serra Pedregosa al pas pel Puig Claper
El Puig Claper és un petit Turó o Pujol on no destaca cal element característic i la única referència que veurem és un fita de pedres, a l'esquerra del camí, i que indica el seu punt més alt.
En un parell de pàgines d'internet he trobat poca o escassa informació referent a aquest Puig i el que m'ha cridat l'atenció és que totes parlen que el Puig Claper és una muntanya que es troba entre els municipis d'Albinyana i El Vendrell. Però curiosament, si mirem el mapa del ICGC i algun altre mapa, el Puig Claper està dins del terme municipal d'Albinyana i per tant, no pertany al terme de El Vendrell, ni fa frontera natural entre els dos municipis.
Deixarem el Puig Claper enrere i seguirem pel Camí de la Serra Pedregosa en suau descens i passats aproximadament un 115 metres i seguint la línea de divisió entre termes que hi ha en el mapa del ICGC, ens situarem a la línea imaginària de divisió entre el terme d'Albinyana, que en aquest punt deixarem, i accedirem novament al terme municipal de El Vendrell.
Uns metres més endavant el Camí de la Serra Pedregosa ens portarà fins a una bifurcació senyalitzada amb dos rètols informatius de fusta.

En aquesta bifurcació, tenim dues opcions per continuar, tenint en compte els rètols informatius, en direcció a "El Raurell" i "La Serra Pedregosa":

1- Seguir la direcció cap al Puig Raurell i seguir posteriorment en direcció a El Vendrell
2- Seguir per la Serra Pedregosa fent una volta més gran per arribar a El Vendrell

En el nostra cas farem una barreja de les dues opcions (anar i tornar fins al Raurell):

En la bifurcació girarem a l'esquerra seguint la direcció del rètol informatiu de fusta cap a "El Raurell".

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, Corriol a El Raurell

Per un corriol força pedregós i gairebé sempre en baixada (suau baixada) haurem de fer poc menys de 500 metres per arribar a "El Puig Raurell", més conegut com "El Raurell".

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, Puig El Raurell
El Raurell
Al punt més elevat d'El Raurell hi ha ubicat un penell(1) i un calaix on hi ha una llibreta per poder deixar escrites les nostres experiències per aquesta ruta; aquesta estructura va ser instal·lada pel Grup Muntanyenc de La Lira Vendrellenca; com altres indrets de la zona, aquest Puig ens permet veure bona part del Penedès, Tarragonès i Mar Mediterrània.
(1) Aparell per a assenyalar la direcció del vent, que consta generalment d'una sageta capaç de girar per l'acció del vent al voltant d'un eix central.

Des del Puig Raurell desfarem el camí que ens ha dut fins aquí i tornarem a situar-nos a la bifurcació del Camí de la Serra Pedregosa.

Camí de la Serra Pedregosa
En arribar novament a la bifurcació, tornarem a seguir, girant a la nostra esquerra, pel Camí de la Serra Pedregosa; el rètol de fusta que hi ha aquí ens guiarà correctament.
El Camí té una inicial baixada força pedregosa i amb una mica de desnivell i que ens portarà, uns 80 metres més endavant aproximadament, fins a trobar-nos una nova bifurcació, on destaca una fita de pedres.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, Camí de la Serra Pedregosa en direcció a la Roca Aguilera

En aquest punt haurem de continuar pel propi Camí de la Serra Pedregosa que gira suaument a la nostra dreta; el corriol que gira a l'esquerra i que NO seguirem ens portaria fins a la Masia del Gerrer, passant pel Fondo del Petit.
Passada aquesta bifurcació al Camí de la Serra Pedregosa va fent petites oscil·lacions tot passant per entre matolls i herba baixa; el camí és força agradable i no suposa cap esforç; a la nostra dreta quedarà El Fondo de les Quatre Boques i a la nostra esquerra el Fondo del Gerrer i el Fondo del Petit.

El Camí de la Serra Pedregosa ens portarà fins a dues grans fites de pedres, a la dreta del camí, i una mica més endavant fins a una altre fita de mida considerable i que fa goig de veure.

En arribar a l'alçada d'aquesta curiosa fita, el Camí de la Serra Pedregosa segueix en baixada; en aquest punt podem anar a veure una formació rocosa coneguda a la zona com "La Roca Aguilera" i per això haurem de deixar el Camí principal i girar a la nostra dreta i passar pel costat d'altres fites i seguir un corriol, poc definit i que es divideix en diferents ramals, però que no té pèrdua; des d'aquest punt fins a la Roca Aguilera hi ha un centener de metres; en arribar-hi cal anar en compte de no precipitar-nos des de la part superior d'aquesta penya rocosa, en forma de balcó, dons hi ha una bona caiguda sobre el Fondo de les Quatre Boques.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, penya rocosa de la Roca Aguilera
La Roca Aguilera
La Roca Aguilera és una formació rocosa situada a uns 208,3 msnm (segons mapa del ICGC); és un indret força visitat per escaladors, dons tot i no tenir massa alçada (uns 12 metres de paret) té un gran repertori de vies i és un punt d'iniciació per a molts que volen practicar l'escalada. (cal informar-se on correspongui per accedir a escalar en aquest indret).

Haurem de desfer el camí que ens a dut fins aquí i tornar en direcció a la zona on hi ha les fites i el Camí de la Serra Pedregosa.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, corriol des de la Roca Aguilera en direcció al Camí de la Serra Pedregosa

En arribar novament al Camí de la Serra Pedregosa haurem de continuar per la nostra dreta i seguir pel camí en baixada; el camí, en continua baixada, és força pedregós i sobretot molt irregular, pel que cal anar en compte a l'hora d'avançar; deixarem la zona més despoblada d'arbres i el camí entre en un darrer tram on passa pel mig d'un bosc de pins; per aquest tram final del Camí de la Serra Pedregosa passarem per sobre el túnel del tren d'Alta Velocitat.

Arribarem al final del Camí de la Serra Pedregosa i accedirem a un camí més ample en bon estat, amb un terra compacte i còmode per caminar.

Al accedir a aquest camí haurem de girar a la nostra dreta i seguir en suau baixada; aquest camí fa de seguida un pronunciat gir de dreta a esquerra i seguidament arribarem a una bifurcació.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, Camí a la Serra Pedregosa

A la bifurcació continuarem pel camí de la nostra dreta i que s'allunya de la línea ferroviària d'Alta Velocitat (aquesta la veurem parcialment a la nostra esquerra).
Aquest tram de camí anirà fent un suau gir cap a la dreta i una mica més endavant segueix en línea recta i gairebé planer, passant entre camps de vinya i conreu (a la nostra esquerra queden les terres de Cal Rabassó i a la nostra dreta les terres del Mas Borràs).
Finalment aquest camí arriba a una bifurcació; en aquesta bifurcació veurem un rètol informatiu, a la nostra dreta, que assenyala la direcció del Camí de la Serra Pedregosa.

En aquest punt cal continuar per la nostra esquerra i seguir pel Camí del Vendrell a Roda de Berà, un camí asfaltat que connecta l'urbanització Mas Borràs i El Vendrell.
Aquest camí asfaltat és una mica estret i no te voral de protecció per a vianants, pel que cal anar en compte amb els vehicles a motor que hi passen.
De forma inapreciable, el camí passa per sobre del Barranc del Lleó, un barranc que hem deixat el seu camí quan transitàvem per la part alta del Camí de la Serra Pedregosa; de seguida arribarem al pont que creua sobre l'autopista AP-7 / E-15.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, Camí del Vendrell a Roda de Berà i urbanització del Mas Borras
Camí del Vendrell a Roda de Berà i l'urbanització del Mas Borràs
Un cop haguem creuat sobre el pont d'autopista continuarem per la nostra esquerra, seguint el propi Camí del Vendrell a Roda de Berà i que circula paral·lel a l'autopista.

El Camí passa pel costat de la zona esportiva municipal del Vendrell, que queda a la dreta del camí i seguidament entrarem de nou a la Vila del Vendrell pel "barri de França".

Zona esportiva municipal del Vendrell
El Camí del Vendrell a Roda de Berà arriba a una bifurcació i continuarem pel carrer de la nostra esquerra, carrer de la Ribera d'Ebre.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, Carrer de la Ribera d'Ebre al Vendrell
Carrer de la Ribera d'Ebre
Aquest carrer ens portarà fins a una cruïlla i pel pas de vianants creuarem el carrer de les Flors i continuarem pel mateix carrer de la Ribera d'Ebre.

CIMS I COTES DEL BAIX PENEDÈS, EL VENDRELL-EL REPETIDOR-PUIG DEL LLEÓ-PUIG CLAPER-EL RAURELL-ROCA AGUILERA, Carrer de la Ribera d'Ebre i carrer de les Flors al Vendrell
Carrer de la Ribera d'Ebre i carrer de les Flors
Al final del carrer de la Ribera d'Ebre girarem a l'esquerra per continuar breument per l'avinguda del Baix Penedès; creuarem aquest pel primer pas de vianants, al costat d'una rotonda i continuarem per l'avinguda del Tancat de la Plana; al final d'aquest girarem a la dreta pel carrer de les Roquetes i tot seguit a l'esquerra pel carrer de Sant Jordi, passant pel costat de la Lira Vendrellenca i seguidament tornarem a creuar el pont Nou sobre la Riera de La Bisbal; continuarem pel carrer de la Carnisseria + carrer Major i novament a la Plaça Vella, davant de l'església parroquial de Sant Salvador; en aquest punt donarem per acaba la ruta que ens ha dut a passar pel cim més elevat del terme municipal del Vendrell.