dilluns, 27 de setembre del 2021

GR-7
LA RIBA A CABRA DEL CAMP

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP

Aquesta és un informació totalment personal i que no pretén ser una guia exacta a seguir per part de qui pugui llegir aquests comentaris

La Riba és un municipi de la comarca de l'Alt Camp; és situat als límits nord-occidentals de la comarca. La principal industria del municipi han estat les fàbriques papereres que començaren a aparèixer en el segle XVIII, tant dins de la pròpia vila com als marges del Riu Brugent i del Francolí. En els segles XIX i XX també s'hi crearen fàbriques de filats i de teixits.

Des de Barcelona, cal sortir per la Diagonal en direcció a Tarragona i més endavant continuar per l'autopista AP-7/E-15/E-90; posteriorment cal continuar per l'autopista AP-2 en direcció a Lleida; en arribar a Montblanc agafar la sortida 9; en aquesta població cal continuar en direcció a la carretera C-14 en direcció a Reus fins arribar a La Riba.
Des de Tarragona, cal agafar la carretera T-11 en direcció a Reus; continuar per la carretera C-14 en direcció Alcover i fins arribar a la Riba.

TIPUS DE RUTA: Ruta de senderisme lineal
DIFICULTAT DE LA RUTA: Moderada. No te cap dificultat
DURACIÓ DEL RECORREGUT: 5 hores i 18 minuts en total (3 hores i 56 minuts en moviment + 1 hora i 22 minuts aturat); 4,4 Km/h en moviment
RECOMANACIONS: Abans de començar la caminada, tenir clar quina mena de ruta es farà i que s'ajusti al nostre nivell i no sobreestimar les nostres capacitats; aquesta és una ruta moderada, però cal tenir alguna referència i com estem físicament per a dur-la a terme; assegurar-se de portar el material indispensable i necessari per a la ruta i si pot ser un mapa, una brúixola i un GPS amb el track marcat que ens facilitarà el recorregut; menjar i aigua en quantitat suficient; protector solar i roba per protegir-se del sol i de les inclemències del temps; el dia abans cal informar-se de la predicció meteorològica; començar la ruta de bon matí , quan la fresca del dia és més agradable i sempre acompanyats de la llum del dia; durant la ruta, cal calcular el temps que puguem estar en fer-la en la seva totalitat, en funció de les nostres pròpies possibilitats i comptant amb la resta de les persones que ens poden acompanyar (parades per a descansar, menjar, fer fotos...); no fer la ruta en solitari, si és possible; seguir sempre les senyals de la ruta (en aquest cas blanques i vermelles); emportar-se les deixalles per a dipositar-les posteriorment on correspongui; portar telèfon i recàrrega suficient; deixar dit a familiars i/o amics la ruta que farem
DESTACATS: La Riba, Riu Francolí, Lilla, Cabra del Camp
PUNT DE SORTIDA: Al carrer major, davant de l'església de Sant Nicolau de La Riba (Alt Camp)
PUNT D'ARRIBADA: A la plaça de l'Església, davant de l'Església de Santa Maria de Cabra del Camp
PUNT MÉS ALT: Al Camí de Cabra, al seu pas pel Bosc del Rector i dins del terme municipal de Barberà de la Conca (La Conca de Barberà); aproximadament al punt quilomètric 13,1
PUNT MÉS BAIX: A la sortida de La Riba, passant per la carretera C-240z, paral·lel al Riu Francolí i abans de passar sota dels ponts del Ferrocarril i de la C-14
GPS: https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/la-riba-a-cabra-del-camp-gr-7-84936456

Situats al carrer Major, davant de la façana principal de l'església de Sant Nicolau de La Riba, iniciarem la ruta en direcció a l'avinguda de la Vila; gairebé al final d'aquesta avinguda i a la dreta veurem un petit jardí amb una font i una creu de pedra; en aquest punt podem accedir-hi i baixar per les escales, que aquí veurem, fins a la carretera TV-7044 o carrer de la Fàbrica.

En situar-nos a la carretera TV-7044 o carrer de la Fàbrica, continuarem per la nostra dreta en direcció a les afores de La Riba. Pel aquest tram de carretera o carrer avançarem per la seva vorera esquerra, tenint també a la nostra esquerra el Riu Brugent.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, avinguda de la Vila i carrer de la Fàbrica o carretera TV-7044 a La Riba, riu Brugent
Carretera TV-7044 o carrer de la Fàbrica
Riu Brugent
Al final de la carretera TV-7044 arribarem a una bifurcació on continuarem per la nostra esquerra, seguint a partir d'ara per la carretera C-240z; just en aquesta bifurcació podrem veure com el Riu Brugent desemboca al Riu Francolí, al qual seguirem un bon tram a partir d'aquest punt.
En entrar a la carretera C-240z passarem per sota del Pont de Ferro o Pont de l'Estret construït entre l'any 1858 i 1859 com a part de la línea fèrria de Lleida a Reus i Tarragona; al mateix temps, per sobre del Pont de Ferro, també passa el Pont de la C-14, carretera que uneix Salou (Tarragona) amb Adrall (Lleida); pel tram de carretera C-240z per la que anirem avançant a partir d'ara, poc més de 700 metres, caldrà anar en molt de compte dons no te vorera per a vianants i hi ha força volum de trànsit.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, carretera C-240z sota el Font de Ferro o Pont de l'Estret i Pont de la C-14 a la sortida de La Riba
Pont de Ferro i Pont C-14 sobre el Riu Francolí
Per la carretera C-240z anirem transitant paral·lel al Riu Francolí, que quedarà a la nostra esquerra, sota el Cingle de les Roques Caigudes.
En un gran revolt, de dreta a esquerra, de la carretera, el Riu Francolí té un parell de Tolls que destaquen de la resta del propi riu.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, Riu Francolí, i tolls de la Paret i Rodó
Toll de la Paret
Toll Rodó
De seguida la carretera ens portarà a passar per la frontera natural entre les comarques de l'Alt Camp, que deixarem i de la Conca de Barberà, a la que entrarem, passant pel terme municipal de Montblanc.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP,  carretera C-240z a la frontera nautal entre les conarques de l'Alt Camp i la Conca de Barberà

En arribar a l'alçada del pont de la carretera C-240z que creua sobre el Riu Francolí, deixarem la carretera i continuarem per un camí terrós que baixa en direcció al riu; com haurem de creuar la carretera des de la vorera esquerra a la dreta, cal anar en compte dons no hi ha pas de vianants.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, carretera C-240z i riu Francolí

Al principi podrem trobar un camí de terra, que baixa una mica en direcció a la riba del riu Francolí, per un tram força net d'herbes i conforme anem avançant i dependent de l'època de l'any, pot estar més o menys practicable (en l'època que hi vaig passar estava força impracticable degut a l'abundància de vegetació i el camí es perdia); des de la carretera haurem de fer uns 150 metres aproximadament i haurem d'anar fixant-nos a la nostra dreta, per veure el corriol que s'enfila cap a la vessant dreta de la Serra del Mas de Grasset.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, camí a la riba del riu Francolí

Cal buscar el corriol que s'enfila i també alguna senyal o marca pintada de blanc i vermell del GR-7; en la imatge anterior es veu una gran roca on hi ha la marca pintada del GR.
Un cop al corriol, que té un petit tram de forta pujada, ja veurem senyals del GR i aquest està molt ben definit i sense pèrdua.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, corriol per la vessant dreta de la Serra del Mas Grasset

El corriol pel que anirem avançant, i que es situa paral·lel al riu Francolí, que veurem a la nostra esquerra, és molt còmode i amb poques oscil·lacions del terreny.

El corriol, ben definit, ens portarà per la vessant de la Serra del Mas de Grasset en direcció a Les Costes; aquest corriol fins arribar a l'alçada de Vilaverd està a la ratlla que divideix el terme municipal de Vilaverd i Montblanc, tot i que sempre passarem pel terme de Montblanc.
El corriol ens portarà a passar pel costat d'una tanca metàl·lica, a la nostra esquerra, que envolta una propietat privada; al final d'aquesta tanca i de la propietat privada, veurem un rètol informatiu en direcció a Vilaverd i Lilla.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, corriol per la zona de les Costes i del Barranc de la Masia del Maginet

En seguir per la nostra esquerra la direcció del rètol informatiu cap a Vilaverd i Lilla, estarem passant per la pròpia llera del Barranc de la Masia del Maginet, tot i que ho farem de forma totalment inapreciable; aquest Barranc desemboca al Riu Francolí.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, Barranc de la Masia del Maginet
Darrer tram del Barranc de la Masia del Maginet
Camí paral·lel al Riu Francolí
Passat el rètol informatiu i tot passant pel darrer tram del Barranc de la Masia del Maginet, cal girar a la dreta i seguir el camí, ara més ample, en direcció a Vilaverd, i paral·lel al Riu Francolí, que quedarà a la nostra esquerra.
El camí conforme s'apropa al riu, perd una mica el dibuix original del propi camí i això és degut a la darrera rierada que hi va haver i que ha modificat el recorregut; és possible que si utilitzen antics tracks no coincideixen amb el recorregut marcat i sobre un mapa digital veurem com ha canviat la fisonomia del terreny, però afortunadament és un tram molt curt.
En arribar a l'alçada de Vilaverd veurem un pont (Pont d'Argüelles) que travessa el riu Francolí en direcció al poble, però no el seguirem; a la dreta del camí veurem un rètol informatiu en direcció a Lilla.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, camí paral·lel al riu Francolí a l'alçada del Pont d'Argüelles al pas per Vilaverd

En girar a la dreta i començar a allunyar-nos de Vilaverd, arribarem a una bifurcació i en aquest punt cal continuar pel camí de la nostra esquerra, Camí del Mas de Xanoi.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, camí del Mas de Xanoi en direcció a Lilla

El camí és planer i passa entre camps de conreu, vinya i oliveres; inicialment s'allunya una mica de riu Francolí, però una mica més endavant es torna a acostar al riu i caminarem un nou tram paral·lel a aquest.

Camí del Mas de Xanoi
Pas per sobre del Barranc de les Fontetes
Passant per aquest camí, en un punt determinada creuarem el Barranc de les Fontetes, i ho farem de forma totalment inapreciable; una mica més endavant arribarem a una bifurcació i haurem de continuar rectes (o per la nostra esquerra), seguint el Camí del Mas de Xanoi.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, camí del Mas de Xanoi en direcció a Lilla

Un cop passada aquesta bifurcació i seguint el camí, paral·lel al riu Francolí, haurem de fer uns 300 metres aproximadament fins a arribar a una nova bifurcació de camins; en aquest punt deixarem el Camí del Mas de Xanoi i haurem de continuar pel camí de la dreta, que, en aquest punt, inici una pujada; a l'esquerra d'aquest nou camí en pujada veurem un rètol informatiu en direcció a Lilla.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, camí en direcció a Lilla

A partir d'aquest punt el camí inici un constant pujada, en trams majoritàriament molt suaus i alguns una mica més pronunciats, però sense cap dificultat.
Després de poc més de 100 metres arribarem a una bifurcació i haurem de continuar per la nostra dreta, per un revolt del camí que gira a la dreta.

A partir d'aquest punt tenim per davant poc més de 800 metres de pujada fins arribar a la zona coneguda com a Clot del Llop; en aquest lloc hi ha algunes petites construccions que estan relacionades amb la construcció de la línea del tren d'alta velocitat i del Túnel de Lilla.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, camí en direcció a Lilla a l'alçada de la zona del Clot del Llop a les vies del tren d'alta velicitat

En aquest tram el camí es planer i segueix paral·lel a la línea de l'AVE; a la dreta hi ha una tanca metàl·lica que barra el pas cap a les vies del tren.
De seguida arribarem a una bifurcació i haurem de continuar pel camí de la dreta; en aquest punt veurem un rètol informatiu en direcció a Lilla.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, camí en direcció a Lilla

En començar aquest nou tram de camí, aquest torna a iniciar una suau pujada; de seguida haurem de passar per sota del pont del tren l'alta velocitat.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, camí en direcció a Lilla i pont del tren d'alta velocitat
Pont del tren d'alta velocitat
Un cop passat sota el pont el camí té una forta i curta pujada que ens portarà fins a una bifurcació; en aquest punt cal continuar per la nostra esquerra, on la pendent de la pujada és molt més suau.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, camí en direcció a Lilla

Passada aquesta bifurcació ens situarem a la zona coneguda con "les valls", i el camí comença a baixar suaument.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, pont del tren d'alta velocitat al terme municipal de Montblanc
Pont de l'AVE i al fons la Serra d'en Bardina (Rojals)
El camí fa una suau i gairebé inapreciable baixada i posteriorment comença, durant aproximadament 1 Km, una llarga i constant pujada, amb algun tram en forta pujada; finalment el camí inicia una baixada en direcció al Barranc del Pont de Candi, que haurem de creuar, just en una bifurcació del camí.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, camí en direcció a Lilla i pas el Barranc del Pont de Candi
Pas pel Barranc del Pont de Candi
En aquesta bifurcació i passant per sobre el Barranc del Pont de Candi, gairebé de forma inapreciable, continuarem el camí que segueix per la nostra esquerra.
El camí continua avançant per una suau pujada que ens portarà fins a una bifurcació; en arribar a aquesta bifurcació, cal fer un parèntesis a la ruta, dons els treballs que actualment s'estan fent en la nova carretera A-27 han modificat substancialment el trajecte des d'aquest punt i fins el poble de Lilla.

Punt d'inici de la modificació del GR-7 en arribar poble de Lilla
A partir d'aquest punt queda modificat el recorregut assenyalat i/o marcat amb els rètols informatius o marques pintades de blanc i vermell del GR. Els tracks antics tenen un itinerari diferent.
A continuació podeu veure tant el track antic (de color vermell) com el track actual (de color blau), sobre el mapa de Google, per veure la diferència entre l'un i l'altre.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, mapa de Google Earth

En la bifurcació cal agafar el camí de la nostra esquerra, començant, en aquest punt, una forta baixada que ens portarà fins pràcticament la paret que s'ha construït per la nova carretera A-27; al final de la baixada, el camí fa una corba a l'esquerra i comença un forta pujada cimentada que ens portarà, al final d'aquesta pujada, a retrobar el camí original.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, punt de retrobament amb el camí original del GR-7 a l'entrada de Lilla
Marca del GR
Al final de la forta pujada cimentada veurem, a la dreta del camí, una senyal pintada de blanc i vermell en una roca d'un marge de pedra seca i per sota d'una antiga pallissa.
Uns metres més endavant ens situarem davant d'una bifurcació i on veurem un rètol informatiu en direcció a Lilla (actualment la informació del rètol està força deteriorada).

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, sender en direcció a Lilla

En la bifurcació continuarem pel camí de la dreta, seguint la direcció del rètol informatiu, i introduint-nos en una zona boscosa de pins.
El camí/corriol/sender per aquesta zona està molt ben definit i segueix inicialment, un marge de pedra seca que veurem a la nostra dreta; alguna que altre senyal blanca i vermella ens orientarà correctament.

Des de la darrera bifurcació que ens a portat per aquest camí/corriol/sender, farem aproximadament uns 200 metres i novament ens trobarem amb una modificació substancial o total del camí que ens hauria de portar al poble de Lilla.
De sobte ens trobarem amb les obres de la nova carretera A-27 que s'estan fent i que segons informació obtinguda s'allargaran fins al 2023.
Adjunto imatge obtinguda per Google Earth de com està actualment aquest tram; amb color blau la ruta que vaig seguir per passar les obres; aquesta línea seria la que originalment es faria per entrar al poble de Lilla, però que actualment no existeix.
Esperem que quan les obres de la nova carretera A-27 estiguin acabades aquest tram estigui arreglat o be es faci una ruta alternativa per poder entrar al poble de Lilla.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, mapa de Google Earth

Entrarem al poble de Lilla pel carrer o camí de Vilaverd i seguidament continuarem pel carrer d'Avall que ens portarà fins al centre del poble a la Plaça Major.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, carrer o camí de Vilaverd al poble de Lilla
GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, carrer d'Avall al poble de Lilla

Pel carrer d'Avall entrarem a la Plaça Major, on destaca l'Església de Sant Joan Evangelista, una font d'aigua i una cova anomenada "les 3 fonts".

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, plaça Major i església de Sant Joan Evangelista al poble de Lilla
Plaça Major i Església de Sant Joan Evangelista a Lilla
El poble de Lilla és una pedania al peu de la Serra de Miramar dins del municipi de Montblanc. El seu origen es troba en el període de la reconquesta i apareix documentat en el segle XII sota el nom d'Ailla o la Ylla. En temps medievals era poble reial i depenia també de Montblanc. Destaca l'església de Sant Joan Evangelista, de nau única i absis semicircular. Conserva alguns elements gòtics encara que majoritàriament fou realitzada en el segle XVI. La façana conserva les dovelles d'una antiga portada més gran que l'actual i una rosassa esqueixada. L'edifici fou restaurat l'any 1981 que es refeu el coronament amb espadanya.

En la mateixa Plaça Major hi veurem un rètol informatiu en direcció a la Barceloneta i Cabra del Camp.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, rètol informatiu a la plaça Major del poble de Lilla

Deixarem la Plaça Major i seguint la direcció del rètol informatiu continuarem pel carrer de les Cases Noves; per aquest carrer i en arribar al número 25 veurem una curiosa portalada d'una casa que val la pena de mirar una estona.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, portalada al número 25 del carrer de les Cases Noves del poble de Lilla

Passada aquesta portalada i dues cases més enllà veurem, a l'esquerra, un estret carrer que s'enfila per unes escales, el carrer del Guix, en direcció a la part alta del poble de Lilla i que ens portarà fins a la carretera N-240.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, carrer de les Cases Noves i carrer del Guix al poble de Lilla

Nomes girar a l'esquerra per continuar pel carrer del Guix, veurem a la façana lateral d'una casa la informació en direcció a Prenafeta i la precaució que cal tenir en travessar la carrera N-240.
En acabar-se les escales i les cases, el carrer continua pujant suaument en direcció a la carretera N-240 durant uns 125 metres aproximadament.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, vista del poble de Lilla des del carrer del Guix en direcció a la carretera N-240
Lilla des del carrer del Guix
En arribar a la carretera N-240, també coneguda com a carretera del Coll de Lilla, haurem d'aturar-nos a la vorera abans de creuar-la.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, carrer del Guix i carretera N-240
Carretera N-240
Un cop a la vorera de la carretera N-240 veurem davant nostra, i a l'altre vorera de la carretera, un rètol informatiu; ens haurem de dirigir cap aquest rètol, però per això cal travessar la carretera i no hi ha per a vianants, per això cal anar en molt de compte i assegurar-nos totalment de que no ve cap vehicle ni de l'esquerra ni de la dreta i un cop ben segurs creuar la carretera el més ràpid possible (aquest és el punt més perillós del recorregut).

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, carretera N-240 i Camí de Lilla a Prenafeta

Un cop a l'altre vorera seguirem la direcció del rètol informatiu en direcció a La Barceloneta i Cabra del Camp; en aquest punt el Camí de Lilla a Prenafeta comença una pujada continuada en direcció a la zona coneguda con la Font del Mas, una gran zona boscosa.
En la pujada, força suau, veurem algunes senyals blanca i vermella pintades en arbres, pal d'electricitat o altres, cal anar fixant-se be.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, camí de Lilla a Prenafeta al pas per la Font del Mas

De seguida arribarem a una bifurcació on veurem un rètol informatiu en direcció a La Barceloneta i Cabra del Camp; en aquest punt seguirem pel camí de Lilla a Prenafeta que continua per la nostra esquerra.

Pel camí de Lilla a Prenafeta i transitant pel Bosc de la Font del Mas arribarem a una nova bifurcació on, a l'esquerra del camí, veurem un rètol informatiu en direcció a La Barceloneta i Cabra del Camp.

Seguirem per la nostra dreta tal i com marca el rètol informatiu; aquí comença un tram de constant però suau pujada i que ens portarà fins a una nova bifurcació passats pocs més d'uns 400 metres.

A partir d'aquesta bifurcació el Camí de Lilla a Prenafeta és molt còmode en una constant pujada però de forma gairebé inapreciable, fent, de tant en tant, algunes oscil·lacions suaus de pujada i baixada, però realment no ens adonarem; durant el recorregut per aquesta primera part del Camí de Lilla a Prenafeta, a la nostra dreta queda la Serra de Carbonera, tot i que no la veurem gaire, dons el bosc ens tapa la vista sobre aquesta Serra.

Diferents trams del Camí de Lilla a Prenafeta
Al Camí de Lilla a Prenafeta ens portarà a passar per nucli abandonat de La Barceloneta, veïnat dins del terme municipal de Montblanc (Conca de Barberà); l'ubicació actual d'aquest veïnat és del segle XVIII, quan es creà el nucli de Prenafeta.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, camí de Lilla a Prenafeta al pas pel nucli abandonat de La Barceloneta (terme municipal de Montblanc-Conca de Barberà)
Nucli abandonat de La Barceloneta
La Barceloneta (Montblanc)
Passat el veïnat de La Barcelona, situat ben a prop de Prenafeta i dins de la zona coneguda com a Comellar de Noguers, el Camí de Lilla a Prenafeta arriba una bifurcació, on veurem un rètol informatiu en direcció a Cabra del Camp  i Vallespinosa; en aquest punt seguirem per la nostra dreta seguint el Camí de Cabra i deixant el camí de l'esquerra que continua cap a Prenafeta (Camí de Lilla a Prenafeta).

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, bifurcació entre el Camí de Lilla a Prenafeta i el Camí de Cabra
Bifurcació entre Camí de Lilla a Prenafeta (esquerra) i Camí de Cabra (dreta)
El Camí de Cabra ens portarà fins a una cruïlla de camins de diferents rutes, entre les que hi ha el GR-175 (Ruta del Cister), la variant del GR-7 (GR-7.8) i altres camins.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, Camí de Cabra

En el nostra cas haurem de seguir rectes, continuant pel Camí de Cabra i deixant qualsevol altre ruta indicada en els rètols informatius.

Passada aquesta cruïlla i després de fer poc més de 650 metres arribarem a una nova bifurcació on veurem, a la esquerra del camí, un rètol informatiu en direcció a Cabra del Camp i Vallespinosa; així dons, haurem de continuar recta seguint el Camí de Cabra.

Passada aquesta bifurcació i després d'aproximadament uns 160 metres més endavant, passarem per la línea imaginaria que divideix el terme municipal de Montblanc, que deixarem, per entrar al terme municipal de Barberà de la Conca (pel terme municipal de Barberà de la Conca farem un curt tram del recorregut).

El Camí de Cabra va fen petites oscil·lacions en el terreny, amb suaus pujades i baixades, sense cap dificultat; aquest ens portarà fins a una nova bifurcació on veurem, a l'esquerra del camí, un rètol informatiu en direcció a Cabra del Camp i Vallespinosa.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, Camí de Cabra

Seguint la direcció del rètol informatiu, continuarem per la nostra dreta per una inicial, suau i curta pujada; el camí planeja i ens portarà, passats uns 150 metres a una nova bifurcació, on novament veurem un rètol informatiu, situat entre els dos camins.

A la bifurcació haurem de continuar per la nostra esquerra seguint la direcció cap a Cabra del Camp i Vallespinosa; comença en aquest punt una suau baixada, amb petites oscil·lacions del terreny i que circula entre una gran massa forestal; a la dreta i per sobre nostre podrem veure, de tant en tant, la Serra de la Muntanya de Jordà i que forma part, entre d'altres, del Tossal Gros de Miramar.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, Camí de Cabra, pel terme municipal de Barberà de la Conca
Camí de Cabra
Després de poc més de 1200 metres el Camí de Cabra arriba una bifurcació on veurem, a la dreta del camí i mig amagat entre les herbes, un rètol informatiu en direcció a Cabra del Camp i Vallespinosa.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, Camí de Cabra, i línea imaginaria entre el terme municipal de Barberà de la Conca i de Cabra del Camp

En aquesta bifurcació deixarem el terme municipal de Barberà de la Conca, per accedir al terme municipal de Cabra del Camp (Alt Camp).
En aquest punt continuarem recta seguint la direcció cap a Cabra del Camp i Vallespinosa; seguirem pel Camí de Cabra i passarem entre boscos i camps de sembrat (segons l'època de l'any).

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, Camí de Cabra dins del terme municipal de Cabra del Camp

El Camí de Cabra té un tendència gairebé sempre en suau baixada, tot passant per les planes dels Jordans; el camí s'acosta poc a poc a l'autopista AP-2/E-90 que queda a la nostra esquerra i per la que anirem un tram paral·lel a aquesta.
El Camí de Cabra ens portarà a una bifurcació en la que podrem continuar per qualsevol de les dues opcions que tenim davant nostra.

En aquesta bifurcació no veurem cap senyal ni marca (veure imatge anterior) i seguint el track marcat que s'adjunta a aquesta explicació, continuarem pel camí de la nostra dreta i que baixa directament al Camí de Cabra, que retrobarem uns metres més endavant (50 metres - per aquest tram el terra és més pedregós); pel camí de l'esquerra, que és el propi Camí de Cabra, fa un revolt a l'esquerra seguit d'un altre fort revolt a la dreta (75 metres); tant si passem per l'un o per l'altre no guanyem o perdrem temps, dons és gairebé el mateix recorregut.
Passats uns 140 metres aproximadament el Camí de Cabra passa per una altre bifurcació i en aquest punt no hi ha cap senyal o rètol informatiu que ens orienti; haurem de continuar rectes o per la nostra esquerra, seguint el Camí de Cabra en molt suau descens, i paral·lel a l'autopista AP-2.

Passada aquesta bifurcació i després d'uns 500 metres més endavant arribarem a una nova bifurcació, on veurem, a la dreta del camí, un rètol informatiu en direcció a Cabra del Camp i Vallespinosa; en aquest punt haurem de continuar per la nostra esquerra i passar per sota del pont que travessa l'autopista AP-2.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, Camí de Cabra al pas per sota l'autopista AP-2
Pont sota l'autopista AP-2
Un cop passat sota l'autopista AP-2 el Camí de Cabra s'acosta al nucli de Cabra del Camp; passarem a tocar de la Granja dels Caselles, que veurem a la nostra dreta i a l'esquerra hi ha el Camí de Montblanc que NO seguirem.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP, Camí de Cabra a l'entrada del poble de Cabra del Camp
Cabra del Camp
Pel Camí de Cabra entrarem al poble de Cabra del Camp on veurem un rètol informatiu en direcció a Vallespinosa i Pontils; seguirem la direcció del rètol informatiu pel carrer del Dr. Enric Adserà que ens portarà fins al carrer del Raval de la Creu o carretera TP-2311.

GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP,  poble de Cabra del Camp i carrer del Dr. Enric Adserà i carrer Raval de la Creu o carretera TP-2311
Carrer Dr. Enric Adserà
Carrer Raval de la Creu o carretera TP-2311
Per un pas de vianants creuarem el carrer Raval de la Creu, tenint en compte que es tracta d'una carretera on hi ha força volum de trànsit de vehicles, per tant, caldrà anar en compte en creuar-la; un cop creuat continuarem pel carrer de Llevant que ens portarà cap a les afores del poble; arribarem a una bifurcació:
  1. A l'esquerra continua el Camí de Cabra del Camp a Vallespinosa i que NO seguirem - ruta per la propera etapa entre Cabra del Camp i Vallespinosa
  2. A la dreta i passant per sobre d'un petit pont sobre el Torrent de la Fonollosa, seguint pel carrer de la Pica que ens portarà fins la Plaça de l'Església on està l'Església de Santa Maria
GR-7 LA RIBA A CABRA DEL CAMP,  poble de Cabra del Camp i carrer de la Pica i plaça de l'església i façana de l'Església de Santa Maria
Carrer de la Pica
Església de Santa Maria
A la Plaça de l'Església i davant de la façana principal de l'Església de Santa Maria donarem per finalitzada l'etapa del GR-7 entre La Riba (Alt Camp) i Cabra del Camp (Alt Camp).